Någon som rest med Rosabussarna?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Har kikat lite på Resedagboken och läst om några som åkt med bussarna men har inte riktigt fattat allt. Vart lite avskräckt när jag läste om att dom flyttade runt säten och hade sig när dom skulle sova. Låter som det är träbänkar i bussen. Hur sitter man i dom där bussarna?

Sugen på kanske 5veckor i Kina, Sydamerika eller nått

Jag har inte åkt personligen, men bor rätt nära där de håller till och har en kompis som kör ibland. Standarden är väl inte sådär jättehög, men jag tror iaf det är riktiga säten i dem.

Ar det ett koncept som tilltalar dig sa tycker jag absolut du skall testa, sjalv ar jag tveksam till hela gruppkonceptet och hade nog valt att sjalv backpacka men det ar sakerligen en grejt upplevelse.

åker nästa vecka......:yoparty
skall dock till indokina så jag/vi sover inte på några bussar.
men min syster åkte till afrika o jag jobbar ihop med en kille som har vart chaufför där, o ingen av dom klagade något.
men man ska ju inte tro att man får sova i några elevationssängar o bli uppassad direkt.
det e ju ett annorlunda koncept.

Min brorsas brud sen 3 år åkte nyligen på en 4 veckors till sydafrika. Samma dag hon kom hem berättade hon att hon gökat runt lite. Nu bor dom inte längre ihop.
Det är den enda erfarenhet jag har. Whatever...

Allt runt i kring bryr jag mig inte om men jag måste kunna sitta som folk i bussen annars dör jag. 2m lång och jag sitter som skit i dom flesta bussar i vanliga fall.

Allt runt i kring bryr jag mig inte om men jag måste kunna sitta som folk i bussen annars dör jag. 2m lång och jag sitter som skit i dom flesta bussar i vanliga fall.

Men sen slänger de väl inte in 170 pers i en buss heller.
Snacka med dem och leta lite bilder, kolla om du kan få göra ett studiebesök.
Hade vart ballt att åka med dem.

Syrran var iväg till Sydamerika och det var under all kritik. Chaufförerna söp och ställde till med jävelskap så de blev arresterade, körde bakfulla (och förmodligen fulla) och lite annat. Det sägs ha varit ett undantag, men åtminstone den ena chauffören hade kört för RB förut. Rätt mycket härlig överårig tonårsfylla bland passagerarna också vad jag förstod.

Sen var det ju det där konceptet att bli ihopföst med ett gäng puckon helt på måfå. Yay, en rullande studentkorridor... näe, ett par schyssta kängor och en ryggsäck om jag får välja. Eller ännu hellre en billig offroadare.

Den "sovbuss" jag åkt med va precis som en vanlig buss förutom att man kunde fälla upp stolsryggarna så att det blir som två våningar att sova på, obekvämt och trångt som fan.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti