Någon som provat tändförstärkare??

kleppan

Medlemslös
Gick med
22 May 2004
Hoj
KTM 625 -06 (något trasig nu), Yamaha RD350 -86
Som sagt. Undrar om nån kör med tändförstärkare. Funkar det?

Gör det nån skillnad?

Nu har jag läst hela tråden och den är förvisso roande men på slutet kommer det slutliga svaret.
http://forum.soe.se/showpost.php?p=373037&postcount=517

Citat
"Den inehöll ju presis vad man kunde förvänta sig.
En rejält tilltagen kapacitans. Och lite "luriga" ej inkopplade motstånd som utfyllnad i gjutmassan.
Vid den snabba spänningsökningen från tändspolen fungerar dessa kondensatorer som en koppartråd= gör inget alls annat än kopplar energin vidare, men det blir ju lite mer mystiskt än en inguten tändkabel när man inte kan ohm mäta kontakt genom anslutningarna."
:rofl

Sicket skit... Jag tror det funkar bättre med foliehatt :tummenupp

Tycker man att det är för dåligt med kräm i tändspolen vid höga varv (vilket det kan vara om den är klent tilltagen eller man trimmat sig utanför specarna), så finns det annat att byta till. Tändspolar som ger högre spänning och som orkar leverera bra gnista även vid maxvarv är inget konstigt...

Byte av tändstift kan också ge bättre förbränning, jämnare flamfront osv (med lägre förbrukning, högre effekt och mer lättstartad som resultat). Men fortfarande inget magiskt med det... :)

:rofl http://forum.soe.se/showthread.php?t=34605&page=53

Det här var roligt! Chefen ser mycket allvarligt på annonsen. :D
Vore kul om han drog det vidare juridiskt....
Jag är också misstänkt tydligen.Eftersom annonsen var så kul så länkade jag vidare till soe och fick följande PM från BHP-nasarn:Är det ni som lagt in denna annons för att medvetet skada BHP produktens trovärdighet så ombeds ni vänligen att omgående ta bort denna annons från Blocket. M.

Det har nu droppat in några svar på annonsen och jag tar mig friheten att lägga ut dom här i turordning och den bästa kommer därmed sist.

Från Anders
--------------------
den du!
Från Magnus
--------------------
Bra att du visar vilken lycksökare det är! Har själv köpt några av honomoch visst funkar de. Efter en dissekation visade det sig att de kostarbara totalt 100 spänn att göra 30 min arbete. heder åt dig för att duvågade! (mina hade inga motstånd utan bara kondensatorer)
Från Kip
-------------------
jag har hört talas om dessa killar från skånedom har vart här i norrland och prova på snöskotrar det har fungerat toppen nåra bekanta har sådan förstärkare på skogshojar och är mycket nöjdvill inte blanda mig men bluff är det då inte och kunde inte låta bli att skriva till dig när jag hörde från bekant om detta tycker det är elakt av dig att påstå något annattror inte dom blir så glad när dom ser din annons som förstör för dom Kip
Från HTI racing
-------------------
Ni har lagt in annons som vars enda syfte är ett medvetet och olagligtPR sabotage mot oss och vår produkts namn BHP. Vi äger rätten till detta namn och ser mycket allvarligt på dennaoseriösa annons! Vi ber dig därför med omgående verkan att ta bort annonsen, senast090216.. Om inte detta så sker kommer vi att kontakta vår företagsadvokat förvidare agerande.. HTI racing

Lite roligt är att jag misstänker att HTI även står bakom Kip i ett försök att få svar från mig.

:rofl
Jag ser framemot kontakten med företagsadvokaten! Om nu verkligen HTI vågar börja kasta sten i sitt eget glashus.

Men nu lyckades han tyvärr få Blocket att ta bort annonsen.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...