Någon som provat Sidi Streetburner

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Såg att Sidi har mc-skor som kallas streetburner. Vet någon var dessa kan finnas att prova i skåne eller södra delen av småland.

Är det någon som provat dessa "skor"? Vad tyckte ni i så fall?
Jag tycker det se smidiga ut om man någonstans där man ska gå en bit men ändå inte tulla helt på säkerheten. Jag vet att man ska alltid ha full utrustning på sig men vet också att det är många som inte har det när man ska ner på stan.

Har inte provat dem, men är själv sugen på ett par såna här: http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Categories/motorradstiefel-motorcycle-Boots/Alpinestars-Stiefel-Boots/Alpinestars-Shoes/Alpinestars-Mille-Shoes

Sidi skorna ser ju ut att ha bättre skydd men har för mycket rymdstuk för min smak.

Vad gäller säkerheten så skyddar nog båda skorna foten tillräckligt bra för de flesta situationer, men avsaknaden av skaft gör nog att risken att stuka/bryta fotleden är större.

Har som snabbast testat dom när jag var ute efter nya stövlar för ett par månader sen. Var på Bike i Trollhättan, passformen är precis som dom stövlar jag köpte sen Sidi Vertigo. Bortsett från de uppenbara att stövel skaftet saknas på dessa. I övrigt så verkade dom nice men körde på att de var bättre med en stövel i långa loppet kanske som komplement om man ska köra mindre sträcker eller liknande.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!