Någon som provat "power now" ?

Balahue

Läderpung
Gick med
26 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC
hahaha :lol

Det är väl i stort sett samma sak som en powerwing?

skulle tro att denna produkt är väldigt mkt bluff o båg. känns lite som den där propellern man sätter i insugsröret på bilar för att få luften att cirkulera in i insuget.
iallafall inget jag skulle lägga tid och pengar på.
ger nog mer att optimera bestyckningen på en rullande landsväg eller liknande?!

skulle tro att denna produkt är väldigt mkt bluff o båg. känns lite som den där propellern man sätter i insugsröret på bilar för att få luften att cirkulera in i insuget.
iallafall inget jag skulle lägga tid och pengar på.
ger nog mer att optimera bestyckningen på en rullande landsväg eller liknande?!

tack, du har antagligen rätt.
skulle dock ändå vara kul att höra från någon som verkligen provat det själv..

Jag kan tänka mig att det kan funka på låga varv samt lite gas och du har dålig fart på luften (och en överdimensionerad förgasare).

På fullgas vill man inte ha massa skrot i insuget ....

Jag kan tänka mig att det kan funka på låga varv samt lite gas och du har dålig fart på luften (och en överdimensionerad förgasare).

På fullgas vill man inte ha massa skrot i insuget ....

ok de e ju där man vill ha lite mer kräm. sen om man skulle tappa 1 hp på fullgas kan ju kvitta, menar hur ofta ligger man och kör på fullgas på en enduro/motard..
fan hade ju trillat i bitar om man låg å körde på fullgas nått längre:P

hur ofta ligger man och kör på fullgas på en enduro/motard..

Jag tycker att det händer ganska ofta :D:yoparty

ok de e ju där man vill ha lite mer kräm. sen om man skulle tappa 1 hp på fullgas kan ju kvitta, menar hur ofta ligger man och kör på fullgas på en enduro/motard..
Är förgaseriet rätt bestyckat så gör den ytterst liten nytta.
Lär dig trottelkontroll.

Boost 3 har byggt så i sitt toktrimprojekt i trimtråden, skulle tydligen funka fint...

Ja det var det första jag tänkte på också. Han har lite bilder på din sida. Sen har han nån annan pryl med "taggar" också. Rätt kul idé faktiskt.

var nere i verkstan och byggde en idag. men jag byggde med 0.7mm kolfiberlaminat. och sen byggde jag med den "uppdaterade" versionen som har ett hål igenom membranet. 6.5 mm i diam och 15 mm från trottlen, ska tydligen bli bättre då:D

iaf enligt:
http://thumperfaq.com/drill_powernow.htm

Enligt många jettinggurus så ger det ingen märkbar skillnad på en perfekt inställd förgasare! Har du en snål(lean) övergång från pilotkretsen till needlekretsen så blir det bättre! Men som sagt det går att åtgärda med en annan L1 diameter på nålen.

Det har vart test i div tidningar och där sägs det att de funkar. Bygger man själv äre väl ok, men det är ingen produkt som jag skulle köpa. Jag upplever att 450's är stark nog som det är på kvarts och halvgas

Jag är lite skeptisk mot att det skulle bli sån turbulens som bilderna illustrerar eftersom suget ändå kommer nerifrån. Min gissning är att det kanske är 1/4 eller 1/5 av den turbulens som illustreras

Har kört med en egentillverkad variant i två säsonger. På LC4-modellerna har luftburkens insug till förgasaren ett krökt golv pga att det går ett ramrör under insuget. När jag först använde en för lång platta (som gick längre in i luftburken) gick hojen mkt dåligt då plattan i sitt långa tillstånd nästan kom mot uppbuktningen i insuget och därmed agerade som en strypning. När jag kortade av den gick hojen som vanligt igen. Kan inte känna någon skillnad så den får sitta kvar tills vidare.

Bifogat

• förgasarmodd0.jpg
    förgasarmodd0.jpg
    132.7 KB · Visningar: 51
  • förgasarmodd1.jpg
    förgasarmodd1.jpg
    135.2 KB · Visningar: 58
  • förgasarmodd2.jpg
    förgasarmodd2.jpg
    126.9 KB · Visningar: 55
Ja detta har nog ktm, yamaha, honda m.m. missast helt!
Hade nog suttit där från början om det funkat.

En polare testade en sån där skrotbit i sin CR250 -02.
Blev absolut noll skillnad, så han var lite less ett tag att han betalat pengar för den. Tror den ligger och samlar damm om han nu inte slängt skiten.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT