Juice skrev:Han måste ha varit riktigt hungrig...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Juice skrev:Han måste ha varit riktigt hungrig...
Vid Holmenkollen i Oslo så kan man köra bilen ända fram till backen och titta. det är SJUKT brant.Fist Woman skrev:Den som varit uppe i en hoppbacke inser att något fattas i huvet på den som kastar sig utför med skidor eller motorcykel.

General E skrev:Film![]()
Audin körde upp på riktigt! Låst på 1ans växel, hade vajer som låste den på toppen så den inte gled ned.
http://www.audi.se/page_6930_38667_7533912037.asp?PageID=6930&releaseID=123341
Finns en snubbe som hoppat med snowboard också, har någon här länk så posta.
Hoztic skrev:Han är hård den killen!
Annars kanske Eddie the Eagle är sugen på en come back?![]()
Biturbo skrev:Nix.. Men jag har kört skoter..
Var ett program om den inspelningen på discovery för ett tag sen,o då var det inte nån vajer iaf.Däremot fick dom använda isracingdäck för att ta sig upp.Dom testade först med vanliga,o sen med rallydäck innan dom till slut lyckades med isracingvarianten.Så jag hajar inte vart du hittat källan om att det var en vajer som drog den.Dom fick lyfta ner den med helikopter sen oxå.Dee_cati skrev:Jepp, äkta, men dock med vajer som drar upp bilen.
Lam-Kaka skrev:En vän åt en vän hoppade där med skoter nyligen, åt programet "Top Gear" tror det vart 55m+ om jag inte minst fel, han körde med en lynx, så skotern höll + han själv, de hoppade också med en bil (troligen efter han hoppade med skotern) men den körde de med radiostyrning.
Det var inte Matt som hoppade, Dan's the mancrashtestdummy skrev:Vid Holmenkollen i Oslo så kan man köra bilen ända fram till backen och titta. det är SJUKT brant.![]()
Har för mig att det var så att de säkrade med vajer pga att när bilen når toppen duger inte dubben till att hålla den kvar. Men det är ingen vajer som DRAR den upp...Thure skrev:Alltså som jag fatta de finns det 2st audi som dom kört up i skidbacken
Första reklamen med urquattron eller va de nu va körde de utan vajer. Den senaste reklamen de kör är med vajer, minns inte vilken bil de är.![]()
Hoztic skrev:Jag såg en dokumentär på bio en gång, han som visade allt hette James Bond. Han hade en bil som kunde köra under vatten, och så kunde han fälla ut dubbar ur däcken! Jag har hört att Däckia kan ta hem såna...![]()
ktmjacke skrev:Var ett program om den inspelningen på discovery för ett tag sen,o då var det inte nån vajer iaf.Däremot fick dom använda isracingdäck för att ta sig upp.Dom testade först med vanliga,o sen med rallydäck innan dom till slut lyckades med isracingvarianten.Så jag hajar inte vart du hittat källan om att det var en vajer som drog den.Dom fick lyfta ner den med helikopter sen oxå.
Hur tog han sig upp för själva "hoppet" då?Kahobe skrev:Reklamen med en 4WD Audi UPPÅT i backen lär dock vara äkta!
Marron skrev:Sedan hade de låst automatlådan på växel 1...
De hade vajer, men vad jag läste spände de den bara när bilen kom upp, för att det annars skulle åka bakåt direkt.
Bilen var även utrsustad med rejäla dubbdäck.
nya audi quattron har inbyggda propellrar för lättare fickparkeringDaniel410 skrev:Hur tog han sig upp för själva "hoppet" då?![]()
Bomanrd skrev:Var upp i os-hoppbacken i Norge och tänkte på hur jäkla högt det var. Då är det någon som berättar att det är en Norrman eller Finne som hoppat i backen med hojj.Stämmer detta? Ifall någon tok skulle ha provat så borde det finnas på film. Någon som vet eller har sett något?

det e den dock med vajer i frontenKahobe skrev:Reklamen med en 4WD Audi UPPÅT i backen lär dock vara äkta!

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |