Någon som nappad på Motorola A925 för 495:- än?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Någon här som hunnit med att nappa på Tre´s erbjudande om en Motorola A925 för 495kr än?
Iof så blir inte summan 495:-, 644:- blir det iom att man måste köpa ett 3Reload kontantkort till den.

Tror ni inte på mig så..

http://www.tre.se/templates/Page.aspx?id=3547

Har numera msn, gps, DUKE NUKEM 3D på den osv =)

Klart som fan att den var värd alla 644kr =), lite filmer finns på den nu bland annat Ali G In Tha house. Dock på extra minneskort a´ 512MB + massa musik

hela 3g saken suger än, inte lönt att köpa någon telefon alls. Iallafall 3´s nät.

sgtpepper skrev:
Vad baserar du det på?

Min och andras erfarenhet av mobiler och 3 abbonemang. Finns knappt aldrig täckning och strular massa samt att telefonerna duger inte till något.

jag håller med om att täckningen inte är suverän. snackade med en polare för en vecka sedan, han ringde upp (han har 3g abonnemang) mig då han lämnade södertälje för att köra söderut på e-4:an. efter cirka en kvart så säger han att han nog kommer tappa täckningen snart, vad händer? jo fem minuter senare så bryts samtalet eftersom hans täckning försvinner.

men vafan om dom (hans operatör) inte har täckning där så kan man tänka sig hur det ser ut i resten av sverige.

han säger även att nätet kan ligga nere helt i några timmar bara sådär (i centrala nyköping där han bor).

men det funkar säkerligen bra inne i de större städerna men vill man ha bra täckning även på landsbyggden så får man nog vänta ett tag till på att nätet blir bättre.

Therudeboy skrev:
Min och andras erfarenhet av mobiler och 3 abbonemang. Finns knappt aldrig täckning och strular massa samt att telefonerna duger inte till något.
Själv har jag helt omvända erfarenheter av de 3-telefoner jag testat. Nu börjar det komma riktigt bra 3G-telefoner och 3s nät blir bara bättre. Deras prismodell är även den väldigt trevlig.

Färg-TVn hade säkert också lite problem i början och det skulle inte förvåna mig om det fortfarande sitter någon sur know-it-all och muttrar att färg-TV minsann är skit. Saker och ting kan förbättras...

Förstår inte vad han under mig pratar om, jag har aldrig haft fel!

Last edited:
honkiie skrev:
faktum är ju att man måste binda sig till ett ABONNEMANG i 12 månader :4skrika :fakta
Så vad ska man med det där kontantkortet till? :va

Nu gjorde du som jag o läste inte hela sidan..
Man har 2 alternativ;
1, Man köper luren för 495 plus ett kontantkort för 149. Luren är spärrad till 3 i 18 månader och kan därefter låsas upp för 350 kr.
2, Man tecknar ett "3Fri 60" Abonnemang i 12 månader. Kostar 199 kr per månad och man får mobilen utan extra kostnad.

Hur gör man om man vill tjacka en då? Hittade inget på sidan..

mr sleepy skrev:
men det funkar säkerligen bra inne i de större städerna men vill man ha bra täckning även på landsbyggden så får man nog vänta ett tag till på att nätet blir bättre.

Har en mast 100 meter från huset, då borde man väl ändå ha bra täckning? :)

sgtpepper skrev:
Själv har jag helt omvända erfarenheter av de 3-telefoner jag testat. Nu börjar det komma riktigt bra 3G-telefoner och 3s nät blir bara bättre. Deras prismodell är även den väldigt trevlig.

Färg-TVn hade säkert också lite problem i början och det skulle inte förvåna mig om det fortfarande sitter någon sur know-it-all och muttrar att färg-TV minsann är skit. Saker och ting kan förbättras...

Jag påstår inte att jag vet allt, utan jag berättar bara om min erfarenhet. Visst kanske man överdriver lite pga den besvikelse det var när jag väl köpte min första 3g-mobil.

Men dagens 3g-mobiler anser jag går jämföra med min mobil jag hade runt 1994 om man jämför batteritid och täckning.

Nej, jag väntar hellre ett år eller två till och skaffar 3g igen då. Hoppas att vi det laget att allt är uppbyggt och fungerande för det är en teknik som slår allt för en mobiltelefonfantast som jag.

fan också! Prylbög som man är blev jag u givetvis sugen på att skaffa mig en sådan då jag har 3abonemang och kan då använda den till mitt nuvarande simkort..men jag sitter och snålar som en riktig snålwärner eftersom ja ska ut o resa..
varför ska det finnas roliga, helt onödiga prylar som man bara vill ha?! :huvet

Är inte GPS-funktionen någon betalgrej för att kunna få reda på aktuell position?
Eller funkar den som en som en riktig gps?

kostar typ 2 kr att få fram en karta över det område dit du vill åka..sen kan du zooma in/ut flytta kartan hit eller dit..
sen kan du ju hitta polaren oxå om du nu vill göra det..förutsatt att han har gått med på det vid något tillfälle..sen e det bara att söka runt och se vart han befinner sig..han måste dock ha 3g..rätt ball funktion, men rätt läskig oxå tycker jag..

Känns som 3G inte är något även om jag är en extremt anträffbar person som jobbar med telefoni och rent privat är mobilfanatiker.

Jag vill inte se den jag ringer.
Jag vill inte se videoklipp och spela musik.
Jag vill inte ha GPS och se var svärmor är.

Varför byta från ett väl fungerande 2G-nät?

Att telefonerna dessutom är stora som hus och har usla batteritider - än så länge - är ingenting som lockar. Det känns som man börjar om från början om man haft GSM länge. Stora lurar, usel täckning, dålig batterikapacitet precis som det var med GSM-nätet i början av 90-talet :3freak

Denna högst personliga åsikt blandat med "word on the street" där folk klagar över täckningsproblem, tjänster som finns i telefonen men inte i nätet, usla batterier, driftstörningar, gör att jag står över.

Självklart kommer telefonerna förbättras lika så täckning, kvalité och prisbild.
Först då kan det bli ett alternativ.

jag har en sån där ful nokia..ser ut som en fyrkant..tror den heter 7200 eller nått..helt klart skitful men den har "bra" batteritid i alla fall..jag tycker att det är helt okej täckning..inte lika bra som de vanliga mob men ändå helt okej..då har jag i och för sig bara testat här i stockholm och uppe i hudiksval..
hade problem ute på vaxholm (rindö), när jag gjorde lumpen men det visade sig bero på mobilen..fick den fixad och hade sedan mycket bättre mottagning..men det verkar som om dom hade någon sorts störare inne på regementet för alla hade halvtaskig mottagning...

Jo motagningen är ju inte den bästa med 3.
Ska testa vidare med dem i en månad eller så, duger det inte så åker mitt vodafone kort in.

Det finns riktig GPS på den som använder gps sateliterna, men antennen är lite klen om man inte är utom hus i öppet landskap, fast nog fan visar den exakt,
Bil: 86Km/h
GPS: 86Km/h

Platts på kartan: stockholmsvägen utanför Lövenströmska
På riktigt: stockholmsvägen utanför lövenströmska.

Men i alla fall, min dysplay var tydligen defekt så jag byter mobilen mot en ny imorrn. just likt mig att köpa defekta saker =).

Bor ungefär 500meter från mobilmasten.
3G motagningen varierar mellan låg och mellan och nada noll
Vanliga nätet likaså, händer att jag tappar all motagning, det är kasst!
Men den brukar komma tillbaka efter nån sekund till några minuter. I alla fall är sånt skit.

Aja lär inte få bättre här, området är totalt "ghay" och vill inte ha en fin mast.
Jag skulle med glädje ha en på hustaket =).

Ska låsa upp mobilen såfort jag fått den nya imorrn =)
http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?s=&threadid=25857
BillS:

Tja antingen kan du gå ner på expert, siba, computercity osv
eller ringa och beställa en 020 33 33 33

*sitter å spelar Duke Nuken 3D på mobilen*

:banana

Nä men som sagt var, köpte den som en kul grej.
Räknade inte med att få 3G motagning hemma hos mig, men räknade med vanlig telefoni.

Last edited:
så den fungerar helt okej?telefonen alltså..?
e sugen som fan..bara för att den verkar ball...fan att man ska vara fattig prylbög...

Vill man vara anträffbar så ofta det bara går så är det utan tvekan telias nät som gäller över lag i sverige. Vill man vara osäker på att kunna ringa så ska man skaffa ett 3-abonnemang nu, eller så väntar man tills det fungerar någorlunda. Själv har jag comviq och är inte anträffbar om jag är ute i skogen eller i nån mörk håla någonstans. Men vid de tillfällena vill jag inte vara anträffbar iofs....

Och sgtpepper, bara för att det fungerar på de flesta ställen i sthlm så är sverige större än så.

Saker som talar emot 3g:

Kass batteritid(sämre är SE k700i fakiskt), kass täckning, stora telefoner. Man kan väl säga att det som man mest behöver på en telefon suger på 3g.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!