Någon som kränger på lösa beg däck?.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Snart är det dags o ta ut hojen o typiskt nog oxå oker besiktning av den.
Både fram o bak däck är ganska slitet o går inte igenom besiktningen men har begagnade ban däck i gott skick.Problemet är ju att vanliga mc-handlare o däck handlare brukar inte alltid vara så värst villiga o kränga på begagnade bandäck då de ser helst till o sälja sina egna produkter eller så tar de ganska bra betalt för ett sånt jobb.
Är där nån bra o billig här i krokarna som kan utföra denna tjänst o gör jobbet utförligt?,kan man komma in med hela hojen eller är det lösa fälgar som gäller?.
Hade varit mest fördelsaktigt o kunna komma in med hela hojen o få av o på monterat allt till ett bra pris.
Annars nån som har rätt verktyg hemma för att kunna skruva av framfälgen? har för mig att det ser lite annorlunda ut än bakfälgen som inte är några problem o fixa av själv.
Tackar på förhand! :Bugar
Mvh R1 racer

Last edited:
R1 racer skrev:
Snart är det dags o ta ut hojen o typiskt nog oxå oker besiktning av den.
Både fram o bak däck är ganska slitet o går inte igenom besiktningen men har begagnade ban däck i gott skick.Problemet är ju att vanliga mc-handlare o däck handlare brukar inte alltid vara så värst villiga o kränga på begagnade bandäck då de ser helst till o sälja sina egna produkter eller så tar de ganska bra betalt för ett sånt jobb.
Är där nån bra o billig här i krokarna som kan utföra denna tjänst o gör jobbet utförligt?,kan man komma in med hela hojen eller är det lösa fälgar som gäller?.
Hade varit mest fördelsaktigt o kunna komma in med hela hojen o få av o på monterat allt till ett bra pris.
Annars nån som har rätt verktyg hemma för att kunna skruva av framfälgen? har för mig att det ser lite annorlunda ut än bakfälgen som inte är några problem o fixa av själv.
Tackar på förhand! :Bugar
Mvh R1 racer

Hjulhuset i Staffanstorp är ETT ställe som gör just detta ingreppet.
Har nyttjat dessa under 2 år och har aldrig haft några bekymmer.
De brukar kunna mer eller mindre direkt när man ringer dit.
Fabriksv. 4, 245 34 STAFFANSTORP 046-13 32 00

Är du medlem i Sydskanes Emse leder detta till ett något lägre pris.

Snacka annars med Motron i Staffanstorp. De håller till brevid MC-depån och BEMT.

Tackar för den Kurvis :tummenupp

Vilket pris är det ungefär?
Och, kunde man komme med hojen. eller ska däcken vara av? Jag har inte det bästa mek stället längre.. :(

PutteLiten skrev:

Och, kunde man komme med hojen. eller ska däcken vara av? Jag har inte det bästa mek stället längre.. :(

Jag skall kolla upp detta.
Förra året tog Hjulhuset enbart lösa hjul men de sa att de skulle försöka ordna med depåstöd o.d så att det gick att lösa på plats.

Med Motron gäller att han tar antingen lösa hjul eller att man rullar dit med hojen.
Prisuppgifter för detta finns att hämta på www.sydskanesemse.nu under "Erbjudanden & rabatter"

PutteLiten skrev:

Johan i Påarp fixar däckbytet för 200kr, om du kör dit på hojen. :tummenupp
Något billigare om du kommer med bara fälg o däck.
Han har bytt 2 ggr på min ,till beggade race däck som jag själv haft med mig.
Skall själv ringa till honom snart för att få byta bakdäcket.
Dumt att köra ner till Staffanstorp menar jag för att byta däck.

Last edited:
Jo, det kan tyckas, men jag jobbar i Malmö så jag hade tänkt ta det på vägen. :)

Men, Johan i Påarp är ju förståss enklare. Jag visste inte att han bytte däck. :)
Bra tips. :tummenupp

Även Mitonga Racing fixar biffen med däcken. Eller Däckmäster i Lomma.
Faktum är att jag inte stött på nån omöjlig däckagubbe än så länge...

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla