Någon som kopplat in en speedohealer?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Har precis kopplat in min speedohealer och inte lyckats programmera den. Har gjort som det står i instruktionen men jag får inte lysdioden att blinka som den ska. Den ska ju blinka x antal ggr när man tryckt på knappen. Någon som har provat?

Har precis kopplat in min speedohealer och inte lyckats programmera den. Har gjort som det står i instruktionen men jag får inte lysdioden att blinka som den ska. Den ska ju blinka x antal ggr när man tryckt på knappen. Någon som har provat?

Dioden blinkar när du trycker på knappen, inte efteråt.

Blinkar den när du slår på tändningen? Isf stäng av tändningen och slå till switch 1. Nu ska en konstant hastighet visas. Rulla hjulet och dioden ska blinka. Funkar detta lever SHn och problemet ligger i programeringen.

Kolla över att du verkligen har kopplat den på rätt kabel.

Har gjort precis sådär. Men när man slår över tex knapp 2 i läge on. Hur justerar jag den då? Trycker man på knappen x antal ggr och sen slår tillbaka den eller? Hur vet man att den tagit värdet? Om jag tex ska programmera att jag ska dra av 30 %. Måste jag trycka på knappen 3 ggr för att få värdet 3?

Dioden blinkar när du trycker på knappen, inte efteråt.

Blinkar den när du slår på tändningen? Isf stäng av tändningen och slå till switch 1. Nu ska en konstant hastighet visas. Rulla hjulet och dioden ska blinka. Funkar detta lever SHn och problemet ligger i programeringen.

Kolla över att du verkligen har kopplat den på rätt kabel.

Har du följt anvisningarna? Du skall nolla den först för säkerhets skull. Dioden blinkar sedan x antal gånger per enhet. Skall du ha 30 % flippa upp fyrans brytar tryck 3 gånger. Dioden skall blinka tre gånger. Skall du ha t.ex 32% flippar du upp femmans brytare och tar ner fyrans och trycker 2 gånger. När allt e klart tar du ner alla brytare. Strömmen på hela tiden förstås.

Har du följt anvisningarna? Du skall nolla den först för säkerhets skull. Dioden blinkar sedan x antal gånger per enhet. Skall du ha 30 % flippa upp fyrans brytar tryck 3 gånger. Dioden skall blinka tre gånger. Skall du ha t.ex 32% flippar du upp femmans brytare och tar ner fyrans och trycker 2 gånger. När allt e klart tar du ner alla brytare. Strömmen på hela tiden förstås.

När jag testat så blinkar inte dioden alls efter jag tryckt på knappen när nån brytare varit uppe. Endast det första testet då dioden blinkade 3 ggr. Men jag ska försöka igen!

Nu har jag lyckats, men jag vet knappt hur:D . Drog av 30% då min fighter är ganska mycket nerdrevad. Ner 3 kugg fram och upp 2 kugg bak. Jämfört med 2 andra hojar visar min 90 km/h när deras visar 100 km/h. Så den kan nog ligga nära verkligheten. Fick i varvstoppet på sexan idag vid 220 km/h...

Tja MangeH! tänkte skaffa mig en speedohealer och tänkte höra vart du köpte din eller om du vet vart jag kan få tag i en till ett hyffsat pris. :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back