Någon som kan uttala sig om TM?

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Tjena, håller på o säljer sporthojjen för att köpa supermotard :tummenupp har fått ett erbjudande om att byta mot en TM från -05 som endast gått 5 timmar, en sm tävling o lite träning. har stått sedan i 2 år. men jag kan inget om tm, så ngn som har erfarenhet av märket får gärna lägga en kommentar! Den har öhlins runt om vilket jag gillar :)
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
Tjena, håller på o säljer sporthojjen för att köpa supermotard :tummenupp har fått ett erbjudande om att byta mot en TM från -05 som endast gått 5 timmar, en sm tävling o lite träning. har stått sedan i 2 år. men jag kan inget om tm, så ngn som har erfarenhet av märket får gärna lägga en kommentar! Den har öhlins runt om vilket jag gillar :)


Kan bara relatera till Tm som cross maskin. Och vill nog påstå att jag inte hade några problem med den hojjen jag hade. Gryma komponenter*stavning* sitter på dem. De är kända för att ha väldigt bra gocart motorer främst.
Cool med en ovanlig hoj också, plus att berna racing i Strängnäs som är svensk återförsäljare, är väldigt bra att ha och göra med, väldigt kompitent!
KÖP!
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Tjena, håller på o säljer sporthojjen för att köpa supermotard :tummenupp har fått ett erbjudande om att byta mot en TM från -05 som endast gått 5 timmar, en sm tävling o lite träning. har stått sedan i 2 år. men jag kan inget om tm, så ngn som har erfarenhet av märket får gärna lägga en kommentar! Den har öhlins runt om vilket jag gillar :)
Fråga dig/säljaren varför den stått i två år, varför den inte gått mer än en tävling och varför den inte är såld tidigare.
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Tjena! att den har stått i 2år har jag redan fått en förklaring till, han som körde sm med den sålde den efter 5 timmars körning, han tävlade på en hög nivå i både cross och enduro o tyckte väl att det räckte. och nästa ägare som blev en farsa som köpte den till sin sambo och ingen har haft tid efter husköp etc.. så har stått sedan köpet i princip. ny kostade den över 100 000 så vore kanske ett bra byte mot min aprila 01a som jag har ute på annons för 65.000! Någon som vet vem som tillverkat motorn lr gör dom den själva? skickar med ett kort! tyvärr ska de finnas lite repor på sving o främre fälg, en omkullkörning antagligen men mer märken finns de ej. det är en 530cc
 

Bifogat

  • Annasbilder2006102.jpg
    Annasbilder2006102.jpg
    54.9 KB · Visningar: 389

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Newmill
Hoj
CRF450
Hmmm kan de vara Tobbe Karlsson gamla från Strängnäs. Vet att han testade men inte föll för sporten. Och just på en TM 530 motard. Måste vara den enda i sverige skulle jag tippa på... De är billiga delar till TM oxå :tummenupp Den där hojen har jag letat efter. Är nämligen själv sugen på en TM. Nu fick man veta vart den har tagit vägen. Ring Berna racing (Marko) och prata med honom om hojen han vet nog en del om den.
 

Snoogans

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Jämshög
Hoj
Gasgas EC300 05
Måste säga att TM gör snyggast hojar av ALLA, kolla in exotics forumet på thumpertalk där finns många TM-åkare!
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Hmmm kan de vara Tobbe Karlsson gamla från Strängnäs. Vet att han testade men inte föll för sporten. Och just på en TM 530 motard. Måste vara den enda i sverige skulle jag tippa på... De är billiga delar till TM oxå :tummenupp Den där hojen har jag letat efter. Är nämligen själv sugen på en TM. Nu fick man veta vart den har tagit vägen. Ring Berna racing (Marko) och prata med honom om hojen han vet nog en del om den.


Låter väldigt bekant det namnet. Vet att jag såg den (?) hojen på en tävling i Strängnäs -04. Förbaskat fin. Pratade med killen och minns att han körde en tävling för att testa. Han körde cross normalt, men ville testa motard. Mer race än i strängnäs blev det inte, vad jag vet. Så en gissning är att den samlat damm senaste tiden. Personligen skulle jag byta Aprilian direkt om jag var i samma sits.:tuttar
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
bara fått possetiva svar så de blir man juh inte precis mindre sugen av! får vi hoppas han vill ha min aprilia då!
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
bara fått possetiva svar så de blir man juh inte precis mindre sugen av! får vi hoppas han vill ha min aprilia då!
Mja, inte helt. Försök på något sätt att få tag i Fredrik Eriksson. Han försökte under en eller två säsonger köra TM i SMSM utan att få det att funka. Senast jag såg honom försöka var under SpeedMotard-rejset på Ticksta... Blev att han ställde TM'en och körde KTM (som han hade med sig som backup).
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Mja, inte helt. Försök på något sätt att få tag i Fredrik Eriksson. Han försökte under en eller två säsonger köra TM i SMSM utan att få det att funka. Senast jag såg honom försöka var under SpeedMotard-rejset på Ticksta... Blev att han ställde TM'en och körde KTM (som han hade med sig som backup).


Nix pix!
Fredrik Eriksson körde VM-moto. Inte TM.
VM är fd. Praga och Fredrik E var "testförare" för deras (VM-moto) supermotomodell under 2004 och lite under 2005 då han övergav dem...
Jag vet för att jag pratade om det i tv och jag ljuger aldrig...i tv;)

Här e lite info om de båda.

http://web.quick.cz/motopraga/#640super
http://www.tmracing.it/
 
Last edited:

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Nix pix!
Fredrik Eriksson körde VM-moto. Inte TM.
VM är fd. Praga och Fredrik E var "testförare" för deras (VM-moto) supermotomodell under 2004 och lite under 2005 då han övergav dem...
Jag vet för att jag pratade om det i tv och jag ljuger aldrig...i tv;)
Två bokstäver, slutar på M :huvet Så fel det kan bli.:rolleyes:
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Man kan ju fråga sig varför det inte rullar betydligt fler TM's ute i landet om den nu är så frän och bra som många påstår...
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
fick ett mejl om att ngn hade problem att få tag på delar men har hittat killen som säljer TM i sverige så ska skicka ett mejl o fråga hur det är med reservdelar lr om jag slår en pling!
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
När jag åkte TM. eller åker fortfarande TM cross .. iof en 125. men det är inga problem att få tag i delar genom han som säljer dom. Att inte fler åker TM motard kan nog ber precis som med aprilia att dom är rejält dyra att köpa och många inte vågar chansa att köpa en hoj som inte många har.
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Mejlade killen förut o han svarade ca inom en timme! Fanns ganska mycket på lager och de han inte hade kunde han få hem på ca en vecka! så de verkar juh bra iaf, får man bara hoppas på att det är så!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top