Någon som kan serbiska?

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Fick ett SMS från Serbien Montenegro (enl landskoden). Jag är inte så väldans haj på serbiska...eller vad de pratar där nere. SMS:et lyder som följer (jag reserverar mig för ev felstavningar):

zvacu te veceras u tvom stanu vidi sa zekom da prodas ili vratis kola de se rasteretis briga mi ce da ti damo pare da odmah kupis manja za tebe volim te plojubi

Är det någon som vet vad det betyder? Skulle vara kul att veta om jag måste gömma mig för den Jugoslaviska maffian eller om det är ett oskyldigt meddelande som hamnat duktigt fel.

zvacu du veceras frĺn tvom lägenhet se ned kaninen ja bortskaffande endera restaurera vagn de dig befria börda jag ce ja du damo pengar ja ögonblickligen Cupido manja efter Dem skridsko du plojubi

Från www.foreignword.com :rolleyes: :va

Hmm låter farligt det där :gnissla

Typ ger du mig inte pengarna ögonblickligen så ska du få en skridsko i huet eller nått :3freak

Last edited:
hmm... jag var i serbien i veckan, men jag kan inte prata ett ord. Vissa kallar språket jugoslaviska... men vet inte om d kallar serbiska också. Fråga nån jugge om du känner nån :)

Någon som vet vad "blesavi srbin" (stavning ?) betyder ?
Hade någon på jobbet som sa det några gånger högt.

Antar att "srbin" betyder serb. Men vad betyder det andra ?

Zormin skrev:
zvacu te veceras u tvom stanu vidi sa zekom da prodas ili vratis kola de se rasteretis briga mi ce da ti damo pare da odmah kupis manja za tebe volim te plojubi

"Jag ringer dig ikväll i din lägenhet. Kolla med tjejen att du säljer eller lämnar tillbaka kärran. Jag bryr mig inte, vi ska ge dig pengarna så du kan köpa en mindre till dig. Tycker om dig. Puss/kyss."

Ungefär iaf. Inget proffs och att de inte använder interpunktion gör det inte lättare.

/Y

Last edited:
Wiseguy skrev:
Någon som vet vad "blesavi srbin" (stavning ?) betyder ?
Hade någon på jobbet som sa det några gånger högt.

Antar att "srbin" betyder serb. Men vad betyder det andra ?

blesavi ung. korkade.

/Y

Yozzi skrev:
"Jag ringer dig ikväll i din lägenhet. Kolla med tjejen att du säljer eller lämnar tillbaka kärran. Jag bryr mig inte, vi ska ge dig pengarna så du kan köpa en mindre till dig. Tycker om dig. Puss/kyss."
Tack. Undra hur man kan ha skickat detta så grümt fel. Inte ens rätt land :D

gojje skrev:
hmm... jag var i serbien i veckan, men jag kan inte prata ett ord. Vissa kallar språket jugoslaviska... men vet inte om d kallar serbiska också. Fråga nån jugge om du känner nån :)

Serbokroatiska heter språket och talas i alla länder utom Albanien och macedonien. Dock så kan macedonierna serbokrotaiska också men oftast inte albanerna.

Therudeboy skrev:
Serbokroatiska heter språket och talas i alla länder utom Albanien och macedonien. Dock så kan macedonierna serbokrotaiska också men oftast inte albanerna.

Är det inte lika olika mellan länderna? När jag tågluffade runt i forna Jugoslavien fick jag intrycket av att slovener och kroatier inte pratade exakt lika med varandra (de verkade ha lite svårt att förstå varandra t.ex.) men det kanske var ett felaktigt intryck?

Coola Ola skrev:
Är det inte lika olika mellan länderna? När jag tågluffade runt i forna Jugoslavien fick jag intrycket av att slovener och kroatier inte pratade exakt lika med varandra (de verkade ha lite svårt att förstå varandra t.ex.) men det kanske var ett felaktigt intryck?
Serbien-kroatien-montenegro-bosnien talar samma språk med viissa dialektdifferanser.
Slovenerna talar ett språk som är annorlunda, men dock förståeligt.
Makedonerna talar ett språk som ingen i resten av forna Jugoslavien förstår, medans makedonerna förstår resten av Jugoslavien, ganska så bra :)

Albanerna vet jag inte varför ni tog upp i tråden, dom har ett eget land som heter Albanien och har inget med frona Jugoslavien att göra.

Zormin skrev:
Fick ett SMS från Serbien Montenegro (enl landskoden). Jag är inte så väldans haj på serbiska...eller vad de pratar där nere. SMS:et lyder som följer (jag reserverar mig för ev felstavningar):

Är det någon som vet vad det betyder? Skulle vara kul att veta om jag måste gömma mig för den Jugoslaviska maffian eller om det är ett oskyldigt meddelande som hamnat duktigt fel.
JAg ringer dig till lägenheten ikväll. Kolla med frugan om att sälja eller lämna tillbaka bilen så att du blir av med bekymret. Vi kommer ge dig pengar så att du kan köpa dig en mindre bil omgående. Älskar dig, kyssar.

Therudeboy skrev:

Jag vet iaf ett par hundra länder till där serbokroatiska inte talas av andra än medlemmar i den lokala juggemaffian.

/Y

Yozzi skrev:
Jag vet iaf ett par hundra länder till där serbokroatiska inte talas av andra än medlemmar i den lokala juggemaffian.

/Y

Om man vill vara dryg så går det ju skriva så som du gjort. Skulle tro att dom alla fattade min poäng.

Therudeboy skrev:
Om man vill vara dryg så går det ju skriva så som du gjort. Skulle tro att dom alla fattade min poäng.
vi hittade precis den edne som inte fattade , hehehe :)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt