Någon som kan låna ut ett depåstöd fram?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag och Oljekyld skall leka "vem kan byta mest däck innan säsongen har börjat" och skulle under cirka två veckor behöva låna ett depåstöd fram (allt beroende på hur snabb den beryktade mannen på Spinnin Wheel är). Någon i Stockholm som kan tänka sig att göra oss den tjänsten? Belöningen består uti att vi lovar att inte håna dig/er för eventuella inlägg ni gjort på minst 2 månader. :)

/Freppa

kom ner och låna mitt så kan jag slicka dig i örat samtidigt.. :fakta

//jaG

Freppa skrev:
Jag och Oljekyld skall leka "vem kan byta mest däck innan säsongen har börjat" och skulle under cirka två veckor behöva låna ett depåstöd fram (allt beroende på hur snabb den beryktade mannen på Spinnin Wheel är). Någon i Stockholm som kan tänka sig att göra oss den tjänsten? Belöningen består uti att vi lovar att inte håna dig/er för eventuella inlägg ni gjort på minst 2 månader. :)

/Freppa

Jag har ett du kan få låna om du inte måste ha det idag, jag ska till garaget nån gång i början av nästa vecka.

/A

Bifogat

• stöd.jpg
    stöd.jpg
    7.2 KB · Visningar: 108
Det går säkert att ordna.
Jag har dock inget gay-lila depåstöd :(
Mitt är slemgrönt men har samma funktioner som dom lila.
Det bor i Birkastan, så det är ju nästgårds för dig Freppa.

Freppa skrev:

/Freppa

Du är duktig om du får ngn på Spinnin wheel att byta däck år dig :rolleyes:

Craze: Är ditt ett sådant som man sätter i gaffelkronan eller gaffelbenen? Jag behöver ett till gaffelkronan.

Rundningsmärke: Tack, men jag behöver ett som ovan tyvärr. Blir lite trångt med hjulaxeln annars :)

Då ska du låna Rundningsmärkets stöd istället, mitt lyfter i gaffelbenen :)

Det går bra att lyfta med ett i gaffelbenen, det hindrar INTE att man får av hjulet. Det är till och med att föredra i det här fallet för den typen som lyfter i kronan kan ofta trycka HÅRT mot toppkåpan.

S-racings stöd(Rundningsmärkes) funkar inte bra på Suzuki. På R6 har man en mycket grovare tapp och då funkar det bra men på Sukkan blir tappen så klen att den böjs och så förlorar man lyfthöjd och så trycker man till toppkåpan. Dessutom kräver det en ordentlig teknik/kraftinsats för att hantera vilket enligt mig innebär att det är ett dåligt stöd.

Får du tag på ett som lyfter i kronan så var försiktig tills du märker att kåpan går fri under hela lyftmomentet.

Låna mitt depåstöd Farbror Barbro, ehh jag menar Freppa.

Hojen står ändå hos Freewheel ännu :mad:

valmers skrev:
Här måste språkpolisen agera: Grövre! :mattias

Helt rätt valmers. DET var en helt riktigt anmärkning!

Freppa, om jag kommer ihåg rätt så är KK's av den typen som jag använder och Ja de är lättare att hiva upp och ner men man måste fortfarande vara vaksam på toppkåpan. Stöden kan justeras upp o ner o hit o dit så man ska inte ge sig i första taget men var försiktig.

Chrille skrev:
Helt rätt valmers. DET var en helt riktigt anmärkning!

Freppa, om jag kommer ihåg rätt så är KK's av den typen som jag använder och Ja de är lättare att hiva upp och ner men man måste fortfarande vara vaksam på toppkåpan. Stöden kan justeras upp o ner o hit o dit så man ska inte ge sig i första taget men var försiktig.
Det är JÄVLIGT tungt att hissa i kronan.
Det fick jag erfara när jag lånade en polares manick när framhjulet skulle bytas första gången. Trodde jag gjorde fel men det var bara att ta i utabarehelivitte! :näsblod

Sweedo skrev:
Det är JÄVLIGT tungt att hissa i kronan.
Det fick jag erfara när jag lånade en polares manick när framhjulet skulle bytas första gången. Trodde jag gjorde fel men det var bara att ta i utabarehelivitte! :näsblod

Då har du nog S-racing varianten som Runningmärkets visar bild på. Den andra med en led långt ner och en bygel upp över framhjulet går pisslätt.

Förlåt för att jag bryter in här, men jag måste passa på att rekommendera Bike-Lift's depåstöd. Fungerar ypperligt.

ff.jpg

McB skrev:
Förlåt för att jag bryter in här, men jag måste passa på att rekommendera Bike-Lift's depåstöd. Fungerar ypperligt.

ff.jpg

Håller med. Samma sort som mitt. Här är utväxling och justeringsmöjligheter genomtänkta på ett sätt som gör det överlägset mot S-racings. Synd att jag lärde mig det efter jag köpt det svarta härket.

Sorry Running, om det är jag som har lurat dig en gång i tiden.

Chrille skrev:
Sorry Running, om det är jag som har lurat dig en gång i tiden.
Jag skriver som jag brukar skriva i ärendehanteringsystemet på jobbet: Det funkar för mig.
Vad har ni för åbäken egentligen? Ät mer gröt! :D

/A

(Lite bökigt är det...)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden