Någon som kan hjälpa mig med ombyggnad av Suzuki gs500e???

Lee_under

Migges
Gick med
6 Nov 2003
Hoj
Victory Hardball, Kawazaki zx600r
Hej..har en Suzuki gs500e som jag tänkt busa om till en streetfighter, bredare bakdäck, nytt styre å lyse + en del annat godis, någon som vet vad sånna saker kostar och vart man får tag på sånna grejer om man inte är miljonär??? Någon som bor i Borlänge trackten som vill hjälpa till med idéer?? MvH Micke

Får väl slänga upp den här bilden på någons GS500E-fighter som jag har slängt upp ett par gånger tidigare.. Hoppas att den kan ge dig lite inspiration.

Bifogat

• gs500e_sf.jpg
    gs500e_sf.jpg
    101.6 KB · Visningar: 356
Ringo skrev:
Får väl slänga upp den här bilden på någons GS500E-fighter som jag har slängt upp ett par gånger tidigare.. Hoppas att den kan ge dig lite inspiration.

Tack, men de enda snygga på den va bakskärmen...från vilken cykel??

Byggde denna hoj...i å för sig ingen SF men jag kan kanske ha en del ideer som kan hjälpa dig på traven + lite delar :-)

Bifogat

• CIMG218001.JPG
    CIMG218001.JPG
    117.7 KB · Visningar: 258
  • CIMG218301.JPG
    CIMG218301.JPG
    123 KB · Visningar: 350
DonDiego skrev:
Byggde denna hoj...i å för sig ingen SF men jag kan kanske ha en del ideer som kan hjälpa dig på traven + lite delar :-)

ja va faen e de där!!!!????
den e asgrym :yoparty :tummenupp

lägg upp en tråd om den..har du byggbilder o annat kanske?

DonDiego skrev:

vad är det för ram+sving berätta lite mer om ditt bygge....ursprunghoj tex..

mvh..jojje

triumph står de på motorkåpan :yoparty

Hojen e ursprungligen en Triumph Daytona 1200. i dagsläget kallar jag den spisen. :-)

Hur som hellst så har jag byggt hela hojen själv...ramen e original från styrhuve' till motorfäste - vidare så e den egensvettsad. Likaså svingen - ritad å byggd av mig - svettsad av aluplåt ställd på höjd för att få bästa vridstyvhet. Sparade center-rullarna från orginalsvingen å skickade på dom på den nya.

Det va lite snabb info. Har en massa bilder från första byggdagen till sista om ngn e intresserad.

Kul att man fick lite respons - det känns alltid skönt efter slit å släp. :)

Muttern

DonDiego skrev:
Hojen e ursprungligen en Triumph Daytona 1200. i dagsläget kallar jag den spisen. :-)

Hur som hellst så har jag byggt hela hojen själv...ramen e original från styrhuve' till motorfäste - vidare så e den egensvettsad. Likaså svingen - ritad å byggd av mig - svettsad av aluplåt ställd på höjd för att få bästa vridstyvhet. Sparade center-rullarna från orginalsvingen å skickade på dom på den nya.

Det va lite snabb info. Har en massa bilder från första byggdagen till sista om ngn e intresserad.

Muttern
Apfet! Starta en tråd nu med massa bilder så slipper denna tråden bli sönderspammad. (Bakdelen ser ut att ramlat fram och ner...?)

Last edited:
DonDiego skrev:

Muttern

UPP MED EN TRÅD DÅ FÖR I HELVETE:::::::::>>> :3freak :yoparty
Innehållandes alla bilder....

eller länkat.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden