Någon som kan hjälpa mej? Har lite förgasar problem!!

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
SixDirtySix
tänkte bara kolla ifall någon kan hjälpa mej..

har en honda cbr600 94:a som jag stunar lite med. men problemet e ifall jag ska göra en 12:a så stänger flotören så att jag inte får nån bensin. för det blir ju att bensinen måste ta sej snet upp..

funderar på ifall det skulle gå att vinkla dom så att dom står vågräta när hojen står på 12 o´clock baret. skulle det kunna gå? o skulle jag kunna köra med vanligt så att den inte stänger ingen när jag bromsar hårt eller gör en stoppie?

eller kan man justera flotören så att den stänger senare?
vad händer ifall jag spärrar flotören så att den aldrig stänger?
surar den igen Jävligt lätt då?

vore väldigt tacksam ifall någon kan hjälpa mej.

Mvh Christoffer "zxr_green" Green

om du spärrar flottören så komemr bensinen bara fortsätta rinna ner i föggen, är flotörhuset blir överfullt kommer den riina ut genom munstycket och genom en "när bensinen kommer för högt upp så rinner den ut genom detta röret". i all fall på min gamla moppe, 2-takt, kanske anurlunda på en 4-takt men det borde det väl inte göra?

Ajdu.. det lät mindre roligt.. men som sagt om du tar bort flotören så kommer det rinna bensin konstant ur förgasaren ner på backen så fort du vrider på bensinkranen.
Tror inte att vinkla förgasarna skulle vara någon bra lösning. Tycker nästan att bensinen som finns i förgasarna innan du lyfter hojen borde räcka för att köra en bra bit. Det är ju trots allt vakum som drar in bränslet så bara det finns bensin i förgasaren och det gör det ju innan du kört slut på den även om flotören låser borde ju motorn gå.

philsson skrev:
Ajdu.. det lät mindre roligt.. men som sagt om du tar bort flotören så kommer det rinna bensin konstant ur förgasaren ner på backen så fort du vrider på bensinkranen.
Tror inte att vinkla förgasarna skulle vara någon bra lösning. Tycker nästan att bensinen som finns i förgasarna innan du lyfter hojen borde räcka för att köra en bra bit. Det är ju trots allt vakum som drar in bränslet så bara det finns bensin i förgasaren och det gör det ju innan du kört slut på den även om flotören låser borde ju motorn gå.

jag hann ha den uppe i ca 5 sekunder innan den dog... kanske får bli det dyra alternativet... byta hoj.. ... något bra förslag någon :näsblod

Zxr_Green skrev:
tänkte bara kolla ifall någon kan hjälpa mej..

har en honda cbr600 94:a som jag stunar lite med. men problemet e ifall jag ska göra en 12:a så stänger flotören så att jag inte får nån bensin. för det blir ju att bensinen måste ta sej snet upp..

funderar på ifall det skulle gå att vinkla dom så att dom står vågräta när hojen står på 12 o´clock baret. skulle det kunna gå? o skulle jag kunna köra med vanligt så att den inte stänger ingen när jag bromsar hårt eller gör en stoppie?

eller kan man justera flotören så att den stänger senare?
vad händer ifall jag spärrar flotören så att den aldrig stänger?
surar den igen Jävligt lätt då?

vore väldigt tacksam ifall någon kan hjälpa mej.

Mvh Christoffer "zxr_green" Green

Sätt dit en pump + regulator :)

kan ju också vara att munstycket sitter i en sån ände av förgasaren att när han går upp på bakan så åker all bensin till andra sidan förgasaren vilket gör att det inte kommer upp nån bensin genom munstycket, i så fall är det väl bara att köpa en annan förgasare alternativt modda om den du har vilket dock kan vara rätt sårt. försökt en gång att göra en liknande sak men det gick åt helvete

gaffel46 skrev:
kan ju också vara att munstycket sitter i en sån ände av förgasaren att när han går upp på bakan så åker all bensin till andra sidan förgasaren vilket gör att det inte kommer upp nån bensin genom munstycket, i så fall är det väl bara att köpa en annan förgasare alternativt modda om den du har vilket dock kan vara rätt sårt. försökt en gång att göra en liknande sak men det gick åt helvete

hmm jag får väll plocka av en förgasre o skruva isönder den o kolla hur fan det ser ut i den..

gaffel46 skrev:
Det är väl bara köpa något som passar och som är i ungefär samma dimension. Bensin/luftflöde?.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti