Någon som kan Belgiska?

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Hjälp mig med följande mening, står i kvittot till min mc.

Levering ondenworpen aan de speciale regelingVan BTW op de winstmarge. Btw niet aftrekbaar.

Fråga Paser på forumet, han brukar hänga i det landet ;)

Edit: En gissning är Leveransen (någonting) speciella regler för moms på vinstmarginalen. Momsen är inte avdragbar?

Är det så lätt ska jag flytta dit :D

Levering ondenworpen aan de speciale regelingVan BTW op de winstmarge. Btw niet aftrekbaa

Last edited:
Enligt babelfish
Supply ondenworpen to the special regulation Van BTW on the profit fork. VAT not deductible.

M.a.o. handlar det bara om momsen..

Hade gärna hjälp till men min flamländska är inte speciellt bra...
Hade det varit franska, inga probs :tummenupp

Btw niet aftrekbaar = Moms kan inte dras av.

Jag tror det innebär att moms ska betalas vid/innan leverans och att den inte är avdragsgill.

Men jag gissar bara såklart. :)

Jag tror det innebär att moms ska betalas vid/innan leverans och att den inte är avdragsgill.

Men jag gissar bara såklart. :)

Och vad betyder detta för mig som kund? Mc'n är en 05a, rullat 1200mil och köpt av twinmoto som importerat denna från Italien Jag ska själv registreringbesikta denna och då ska jag skicka in detta kvittot till vägverket först.

Och vad betyder detta för mig som kund? Mc'n är en 05a, rullat 1200mil och köpt av twinmoto som importerat denna från Italien Jag ska själv registreringbesikta denna och då ska jag skicka in detta kvittot till vägverket först.

om momsen är betald, vilken den uppenbart verkar vara eftersom det står att man inte får dra av den, så innebär det att du inte behöver momsa i sverige i samband med reg.bes. eftersom mc redan är momsad i annat euland:tummenupp

Jag tror faktiskt inte det spelar någon roll. Kvittot vill jag minnas att man tog med sig till besiktningen som bevis på att hojen är betald. Iom mc:n är begagnad och ingen moms behöver betalas i Sverige så tror jag inte att du har något att oroa dig för.

Mycket gissningar, men när jag plockat in hojar från Tyskland så har de inte direkt detaljstuderat kvittona...

Jag tror faktiskt inte det spelar någon roll. Kvittot vill jag minnas att man tog med sig till besiktningen som bevis på att hojen är betald. Iom mc:n är begagnad och ingen moms behöver betalas i Sverige så tror jag inte att du har något att oroa dig för.

Mycket gissningar, men när jag plockat in hojar från Tyskland så har de inte direkt detaljstuderat kvittona...
Nya regler.. de är VV och inte SBP som gör ursprungskollen. En jävla massa extra bök, innan jag ens får tid för regbesiktning måste alla papper skickas in till VV och dom samköra med ursprungsland och kollar.

http://www.vv.se/templates/page3____22669.aspx

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey