Någon som kan anta motorstyrka??

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ingen
hej hej
jag har hittat en annons på blocket som jag tycker verka intressant. Det är en Blackbird som har trimmats med diverse medel. Nu undrar jag om det finns någon här som kan ge en kvalificerad gissning på hur mycket hästkrafter denna hoj kan ha.
Min gissning är att det kan ligga på ca 170 bakhjulshästar. Är jag helt ute och cyklar med min gissning?? Någon som har ett mer realistiskt förslag??

Länk till annons: http://www2.blocket.se/view/2807084.htm?l=0&c=1&city=0

DEt är det för lite info för att anta.

Orginalen har väl inte mycket mer än 140-145 hk på hjulet tror jag.

30 hk på slangen till är ganska mycket men givetvis ingen omöjlighet.
Modefiering av förgasare är väl vagt, har han gnistat dem eller bara bestyckat om dem liksom.
Personligen tycker jag det är fel hoj att börja riva ur balansaxlar o annat ur, men det är ju en ren smaksak.

Jag hade en BB motor på 1137cc i ramen förra året!
Den var portad och hadde Keihin 41or och steg 2 kammar och Ákrapovic system!
Den gav 154 kusar på slangen..Ärliga sådana!

I år har jag 1195 cc med 14:1 i komp steg 2 kammar portat av Matte.
Hestec insprut som går att mappa både tändkurva och bränsle
Samma system...
Den ska ge ca 165-170 hk på slangen om allt går bra...(bara hestecboxen blir lagad)

Gissar att denna ger 145- 150 kanske med ett bra vrid!
Det beror lite på hur kammarna är ställda och vad han gjort med fuggarna!
Men det är bara en gissning mellan tummen och...

Ar du intresserad så diskutera om vad han gjort och framför allt vem som gjort det!
Tex vem har filat i toppen?

Kamikaze kid skrev:
Jag
Gissar att denna ger 145- 150 kanske med ett bra vrid!
Det beror lite på hur kammarna är ställda och vad han gjort med fuggarna!
Men det är bara en gissning mellan tummen och...
Vad ger de orginal på bakhjulet ungefär, jag gisade då inte rätt märker jag?:lol

Silwer skrev:
Vad ger de orginal på bakhjulet ungefär, jag gisade då inte rätt märker jag?:lol

Du gissar nog ganska bra...
det är jag som försöker höja min egen effekt jämfört med andra genom att sänka deras!!!

Vi ökar denna med några pållar till 150 -155 så är det mer rätt...

Sorrry!

I år har jag 1195 cc med 14:1 i komp steg 2 kammar portat av Matte. Hestec insprut som går att mappa både tändkurva och bränsle Samma system... Den ska ge ca 165-170 hk på slangen om allt går bra...(bara hestecboxen blir lagad) QUOTE skrev:
Jag måste säga att din hoj låter som om den vore något alldeles speciellt. Jag gillar seriösa hemma snickerier. Du råkar inte ha några fina bilder på den? jag såg ditt garage, men den bilden var inte så bra tyckte jag.

hasspen skrev:
I år har jag 1195 cc med 14:1 i komp steg 2 kammar portat av Matte. Hestec insprut som går att mappa både tändkurva och bränsle Samma system... Den ska ge ca 165-170 hk på slangen om allt går bra...(bara hestecboxen blir lagad) QUOTE skrev:
Jag måste säga att din hoj låter som om den vore något alldeles speciellt. Jag gillar seriösa hemma snickerier. Du råkar inte ha några fina bilder på den? jag såg ditt garage, men den bilden var inte så bra tyckte jag.

Har en bild i bildgalleriet här...
Sök på mitt nick så hittar du den!
Annars finns det en otroligt lång tråd i Uppsala forumet här som heter - Några vinterprojekt?...
Där finns några bilder!

Kamikaze kid skrev:
Har en bild i bildgalleriet här...
Sök på mitt nick så hittar du den!
Annars finns det en otroligt lång tråd i Uppsala forumet här som heter - Några vinterprojekt?...
Där finns några bilder!
Tänker du köra på Lunda med den nåt, skulle vara kul att se hur den går?
Men det är iofs ingen sänkt förlängd striphoj så den kanske är svår att hålla nere rakt fram.

146hk låter som en insprutare, även om det är i överkant av vad de brukar ge. Kanske annan effektnorm. Förgasarhojarna brukade som sagt ge 130-135 normalt. Och 170 på hjulet ger den inte med det som är gjort enligt annonsen som redan konstaterats.

Silwer skrev:
Tänker du köra på Lunda med den nåt, skulle vara kul att se hur den går?
Men det är iofs ingen sänkt förlängd striphoj så den kanske är svår att hålla nere rakt fram.

Hade väl tänkt prova men har ju inte åkt mer än 30 mi i år på den PGA strul av olika slag...
Nu senast glapp i Hestec boxen! ( Sprut / Tändbox made in Finland)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti