Någon som kört zx6rr??

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Enligt johans mc i gbg så är "botten och mellan register är mycket sämre på RR. Detta gör den tråkig på väg." Har någon kört zx6rr? Är det sån j*vla stor skillnad mellan zx6r och zx6rr? :confused:

brinckis skrev:
Enligt johans mc i gbg så är "botten och mellan register är mycket sämre på RR. Detta gör den tråkig på väg." Har någon kört zx6rr? Är det sån j*vla stor skillnad mellan zx6r och zx6rr? :confused:

Finns ingen som helst anledning att köpa en RR om du inte ska tävla.... 636:an är så fin så fin att leka med

Köp RR och borra den om du absolut tycker att den är pissetråkig....

Det hade jag gjort.

Zeb_Macahan skrev:
Frågan som kvarstår är då: Varför inte köpa 636 från början då?

//jaG

för jag tänkte köra både på bana och på gata med den ... sen är det snyggare med svart ram o sving också :)

Så du tror att 636an är helt bortkommen på bana? Om 636an hade vart tillåten enligt reglementet i supersport så hade kawa kört med den!

//jaG

brinckis skrev:
för jag tänkte köra både på bana och på gata med den ... sen är det snyggare med svart ram o sving också :)

636an är snabbare på bana än 599an. Om du inte ska tävla så ska du absolut skaffa 636an. Och ja, det är stor skillnad i motorkaraktär mellan dem.

brinckis skrev:
Alltså, RR finns ju för att det ska gå att tävla i 600 klassen, det går inte med 636 kubik, därför finns den samt att det är lite mer racinglullull på den. Ska du köra bana utan att tävla i den klassen finns ju ingen som helst anledning till att köpa den.

brinckis skrev:

RR är coolt, håller med Mavve!!!! Köp en sådan, du vet ju redan att du vill ha en, tror knappast att den är särskilt slö. Och om du nu inte vill ha all effekt i toppregistret får du väl köpa en literhoj eller en twin.

Men faktum kvarstår, ska du inte tävla så är 636:an BRA mycket roligare att köra. Fan vet om du verkligen behöver slirkoppling, annan konfiguration på insprutningen och svart ram och sving. 636 är en bättre gathoj.

Ska du rejsa så har Cralle finfina ZX6RR-ar till salu, då behöver du inte oroa dig för att du har för dåligt material heller. 95000:- perstyck kostar de.

Mattias skrev:
Men faktum kvarstår, ska du inte tävla så är 636:an BRA mycket roligare att köra. Fan vet om du verkligen behöver slirkoppling, annan konfiguration på insprutningen och svart ram och sving. 636 är en bättre gathoj.

Ska du rejsa så har Cralle finfina ZX6RR-ar till salu, då behöver du inte oroa dig för att du har för dåligt material heller. 95000:- perstyck kostar de.

Jag tror dom är nere på 80.000:-/st eller 150.000:- för båda nu, dock utan extra fälgar, kåpor och sånt. Det finns extra grejer till, men då får man lägga till en slant extra. 600 klassens bästa chassi, och SM vinnar hojar (jävligt lättmekade också)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti