Någon som kört Motor Guzzis V7:a?

Största charmen med Guzzi är ljudet.
Inte ens en högtrimmad räserbåge låter ansträngd.
Jämför med övriga på banan:
 
*) En lite rolig anekdot: När jag som bäst satt där på hojen och drömde så kom det fram en gubbe. Han jobbade inte där eller något. Men han kom med en massa argument om varför det var den bästa hojen någonsin. Och om jag köpte en sån skulle jag aldrig behöva köpa någon annan hoj. Det skulle vara ett köp jag aldrig någonsin skulle behöva ångra. :hihi
Är inte det ganska så typiskt för just Guzzi-folk? Dom köper en hoj, gärna ny, och sen kör dom 2-30 000mil med den, och har den i 20-30 år. Visserligen har dom byggt om det mesta under tiden, men dom byter inte hoj, och dom älskar den över allt annat.
 
...Det med Thruxton och V7 är ju mer med hjärtat... Vill ha en hoj som jag kommer tycka om att pilla med lika mycket som att köra....
Mera Off Topic: gillar du att "pilla" så kika in i Thruxtontråden här på SH. Där finns det gossar som moddar rejält. Som tillbringar betydligt mer tid i garaget än på vägen. :) Och såna som jag, som nära nog nöjer sig med att smörja kedjan och byta däck då och då.

On topic: har du kikat in på http://www.guzziclub.nu/?
 
Av mina egna 11 bågar (har ägt några ihop med far respektive dotter också), har sex stycken varit Guzzi. Den nuvarande, en Stelvio 1200, är verkligen användbar till det mesta.
Hade jag varit mer fixerad på krokiga 70-vägar, hade jag absolut köpt en V7. Om man fattar sitt beslut väl medveten om den moderata effekten, tror jag inte det kommer att tynga körupplevelsen ett enda dugg.
 
Jag tog lappen på en breva 750. Den har en skön motor och bra bottenvrid, men inte mycket till högfartsegenskaper. Vid motorvägskörning skulle det inte skada med en växel till. Guzzi köper man för utseendet, känslan och karaktären. Skulle lätt vilja provköra guzzis sportigare modeller, men vet inte riktigt om jag vågar med tanke på risken att bli frälst! :)
 
Tar upp denna gamla tråd :-) hur gick det blev det någon V7a ?
Är själv där att jag är lite sugen på en modernare hoj också (kör Triumph 55a)

/Mikael :hej
 
Tar upp denna gamla tråd :-) hur gick det blev det någon V7a ?
Är själv där att jag är lite sugen på en modernare hoj också (kör Triumph 55a)

/Mikael :hej

Jag kommer att sälja min Thruxton R 1200 (16) snart. Mattsvart, 1250 mil, servad enligt konstens alla regler såklart. Jag köpte den ny i november 2016.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top