Någon som kör med laserstörare?

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Såld
Vad har ni för modell i så fall? Och vad händer när man blir stoppad? Fungerar den? Slipper man straff? Ös på med lite erfarenhet! Jag har själv en "garageportsöppnare" men har inte "testat" den än - dock är det ju sommar nu och förr eller senare lär man ju bli stannad....

xtreme skrev:
Vad har ni för modell i så fall? Och vad händer när man blir stoppad? Fungerar den? Slipper man straff? Ös på med lite erfarenhet! Jag har själv en "garageportsöppnare" men har inte "testat" den än - dock är det ju sommar nu och förr eller senare lär man ju bli stannad....

Jag pratade med en konstapel ang laserstörare.. får dom ingen mätning från bilen så skruvar dom ner den om det så är till molekyler spelar ingen roll... men dom SKA hitta det som stör, och då är det böter,

Sen vet jag ju inte om det är 100% sant.. men poliser brukar väll tala sanning

stony skrev:
Jag pratade med en konstapel ang laserstörare.. får dom ingen mätning från bilen så skruvar dom ner den om det så är till molekyler spelar ingen roll... men dom SKA hitta det som stör, och då är det böter,

Sen vet jag ju inte om det är 100% sant.. men poliser brukar väll tala sanning

Man kan ju fråga sig hur mkt böter det är.. slipper man bli av med kortet i ett par månader är det kanske värt det?!

600kr böter kan man få. om dom hittar den och isf kan bevisa att det inte är en "garage öppnare" , men sen får dom ju inte rota runt i din båge utan att en fullmakt. vilket dom aldrig får på plats... fast kanske är svårt att gömma den =) hihi.. för övigt så ljuger poliser ALLTID (vita lögner för att få fram sanning och skrämmas lite) =)

cRoC skrev:
Man kan ju fråga sig hur mkt böter det är.. slipper man bli av med kortet i ett par månader är det kanske värt det?!

Då är det bättre att skaffa engelst körkort.. det kan du aldrig bli av med i sverige.. billigare.. säkrare.. roligare när man blir stoppad :tummenupp

stony skrev:
Då är det bättre att skaffa engelst körkort.. det kan du aldrig bli av med i sverige.. billigare.. säkrare.. roligare när man blir stoppad :tummenupp

haha fräckt.. Vart finns det mer information om detta? ;)

cRoC skrev:
haha fräckt.. Vart finns det mer information om detta? ;)

Ring trafikpolisen och fråga lite :)
England är inte med i shengel avtalet (eller hur fan det nu stavas) därav kan polisen inte norpa ditt kort...

Enda du behöver är en engelsk adress som du uppget till vägverket i england.sen byter du in ditt svenska mot ett engelskt och det enda du kan få är böter.. Mycket bra om man tex kör långtradare/taxi eller om man bara gillar att köra fort :lol

stony skrev:
England är inte med i shengel avtalet (eller hur fan det nu stavas) därav kan polisen inte norpa ditt kort...

Enda du behöver är en engelsk adress som du uppget till vägverket i england.sen byter du in ditt svenska mot ett engelskt och det enda du kan få är böter.. Mycket bra om man tex kör långtradare/taxi eller om man bara gillar att köra fort :lol

Är detta sant? Har du prövat själv? :va Om detta verkligen funkar kommer väl hela sporthoj.com ha engelskt körkort inom ett år :D
Det jag tycker verkar skumt är att man bara kan "byta in" sitt svenska?

stony skrev:

Schengenavtalet......

Jo, man kan ha laserstörare, inga problem, se bara till att ha en garageport hemma som du kan öppna den med, vips så har du löst problemet, stoppar länsman dig så säger du bara "Åh nej....jag har visst glömt garageöppnaren på" (vippbrytare).

stony skrev:

Hur går det till att skaffa engelskt körkort?...jag skulle behöva några stycken...efter att ha blitt av med kortet tre gånger..HATA POLISER!!!!!...

Jamaha skrev:
Hur går det till att skaffa engelskt körkort?...jag skulle behöva några stycken...efter att ha blitt av med kortet tre gånger..HATA POLISER!!!!!...
Kanske dags att börja gå istället då?

Samuel_LJackson skrev:
Är detta sant? Har du prövat själv? :va Om detta verkligen funkar kommer väl hela sporthoj.com ha engelskt körkort inom ett år :D
Det jag tycker verkar skumt är att man bara kan "byta in" sitt svenska?

Du kan ha vilket körkort som helst innom eu.. Om du tex bor i london en tid så kan du byta in det till ett engelskt..
enda du behöver är en polare som bor i england med en fast adress som du uppger på pappret när du ansöker om nytt kort.

Jag har inte testat detta ännu.. fick reda på detta när jag var på bikemeet av min "granne". Hans polare som kör lastibl har sånt kort (och hans jobbarkompisar) även grannen hade engelskt körkort..
Och dom berättade massa historier om när dom blev stoppade och bara visade engelskt kort å poliserna inte kunde göra nått..
enda du får är böter.

Ska fixa ett efter sommar tänkte jag (polarn bor ju i england)
men det låter ju rätt rimmligt iom att polisen inte kan ta utlänska kort (var liv om det bla när gumball gick genom sverige)

X-up skrev:
Schengenavtalet......

Jo, man kan ha laserstörare, inga problem, se bara till att ha en garageport hemma som du kan öppna den med, vips så har du löst problemet, stoppar länsman dig så säger du bara "Åh nej....jag har visst glömt garageöppnaren på" (vippbrytare).

Faktum är att jag har en fullt fungerande garageportsöppnare. Så för min del kan dom gärna komma och kika när jag öppnar garaget! Är det någon som har personlig erfarenhet av hur det är att åka fast med en garageportsöppnare?

varför...

Jamaha skrev:

har du blivit av med körkortet så många gånger..? :va

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...