Någon som kör Husqvarna 570??

sebbe999

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2011
Hoj
KTM 525
tänkte bara kolla om någon har bra erfarenheter om denna hojj?
hur skiljer den sig i körning mot husan och 525:an?
mvh

Har kört Hva 570 i nästan tre år. Sjuhuuukt nöjd med den motorcykeln. Har inte ägt en 525 men har kört en del och största skillnaden är tyngden. 570 väger lite mer, samt vibrerar en hel del mer. Original är den inte riktigt lika pigg heller, men ett par partytrick löste den biten så jag senare åkte ifrån Husaberg 650.

Den krånglade ALDRIG och den startade ALLTID. Får du bra pris så säger jag utan tvekan tjööp, för den är verkligen skottsäker.

okey tack för snabbt svar :-) har några frågor till,
Är det svårt att ställa ventilerna på den?
vart finns det reservdelar, "styling" osv?
Kan du dela med dig av dina partytricks för lite mer effekt? :)
är dom sköna att slanga med??

Haha..
Ventilerna ställer du på 20 min. Av med tanken bara så är det lätt att komma åt. Jag behövede aldrig justera mina men jag kontrollerade dom med jämna mellanrum. Reservdelar hittar du enklast hos Halvards Motor i Eskilstuna. Han är väl även ha nån sorts styling om man nu vill ha sånt. Ebay.de är annars ett säkert kort för husqvarnaprylar. Där köpte jag mycket nya grejer till grymma priser.

Partytricksen var i grova drag en komphöjning, byte av ljuddämpare, byte av kamaxel och en urfräsning av vevpartiet. Sen vart toppen lite tillputsad, tror dock att den effekten knappt var mätbar. Kamaxeln fick jag från Halvards och ljuddämparen från Tyskland (ny original TC). Han fräste även veven och svarvade av cylindern. Jag hade en vanlig Dellorto 41mm förgasare, men i efterhand hade jag köpt till en Keihin FCR. Det hade nog gjort stor skillnad. Från 02 och framåt har jag för mig dessa hojar har antingen FCR eller TM monterat som standard.

De var goa att åka bakhjul med. På min avatarbild här intill syns jag på just min gamla 570 strax utanför Grebbestad.

Jag saknar min gamla trotjänare :(

Lånar tråden lite, tittat på HVA TE 570 som är enduro reggad.

Kan jag tuan lisens Skatta och teckna trafikförsäkring på den, eller är det nån särskilld försäkring då?

Lånar tråden lite, tittat på HVA TE 570 som är enduro reggad.

Kan jag tuan lisens Skatta och teckna trafikförsäkring på den, eller är det nån särskilld försäkring då?

För att köra den måste du ta ut licens och den får enbart framföras i samband med träning och tävling organiserad inom SVEMO, dvs det duger inte att friköra i naturen och hävda enduroträning. Försäkringen är precis som med alla andra mc.

För att köra den måste du ta ut licens och den får enbart framföras i samband med träning och tävling organiserad inom SVEMO, dvs det duger inte att friköra i naturen och hävda enduroträning. Försäkringen är precis som med alla andra mc.

The King:tummenupp

Tack

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP