Någon som känner till WGI

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Har en polare som vill att jag ska gå med i WGI, World Games Inc. Något slags pyramidtjosan. Man skall ragga upp 2 st under sig minst. Går ut på spel på nätet och man får aktier i bolaget mm.
Jag är skeptisk men man vill ju alltid tjäna pengar. Någon som har bätte koll?
 
Mille-R skrev:
Har en polare som vill att jag ska gå med i WGI, World Games Inc. Något slags pyramidtjosan. Man skall ragga upp 2 st under sig minst. Går ut på spel på nätet och man får aktier i bolaget mm.
Jag är skeptisk men man vill ju alltid tjäna pengar. Någon som har bätte koll?

Dom på Insider räknade ut att om man gick med i Natures Own (som fungerar på samma sätt med två under sig osv) så räcker inte ens befolkningen i Sverige till för att man ska kunna tjäna maxbeloppet dom tjatar om hela tiden.
:fakta

Är helt övertygad om att allt sådant där är trams. Klart att man tjänar mycket pengar om man sitter högst upp i pyramiden...men då får man nog starta sin egen för annars är det nog försent att hoppa på.
 
Mille-R skrev:
Har en polare som vill att jag ska gå med i WGI, World Games Inc. Något slags pyramidtjosan. Man skall ragga upp 2 st under sig minst. Går ut på spel på nätet och man får aktier i bolaget mm.
Jag är skeptisk men man vill ju alltid tjäna pengar. Någon som har bätte koll?

Jag tror mig ha rätt bra koll. Jag och en pokerpolare fick ett erbjudande för ca 1,5 år sedan "att bli en av de första i Sverige" av en dansk pokerkollega. Det påstods ha nyligen kommit till Norge, och sedermera Danmark. Tror ursprungslandet var Aussie eller Nya Zeeland.
Kollade runt lite på nätet då, och hittade massvis med privata svenska hemsidor som ville kränga det här vidare. Du kan ju själv räkna ut hur det har spridit sig på 1,5 år....

M.a.o. - total waste of money. Precis som alla andra pyramidspel.

För övrigt får man inte riktiga aktier i bolaget. Aktiegrejen är bara ett virtuellt aktiespel på nätet. Antagligen bara en slags täckmantel för att försöka undvika att klassas som pyramidspel. Dansken sa till oss att "det här är ett SPEL med aktier, inte ett pyramidspel". Yeah, right. Varför går det då ut på att ragga upp så många torskar som möjligt under sig själv?
 
Leta på nätet..sök och du skall finna..

WGI är ett pyramidspel inget annat hjälpligt kamouflerat med lite "produkter" för att slippa pyramidstämpeln.
Pengarna tjänas fortfarande på att värva mya medlemmar..
Än är inte den siste idioten född.. :kocko:kocko

Spelet har inget med denne :tomten att göra..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top