Någon som känner sig träffad?

Kopierar in texten hit eftersom jag inte tror länkarna är så långlivade.....:

Ny vansinneskörning på motorcykel
I 185 km/h genom Rörstorp!

NYHETER. Som ett streck låg motorcykeln utmed vägen. Föraren körde i mer än den dubbla tillåtna hastigheten. Det gick i 185 km i timmen på en 90-sträcka.
I Lemland Rörstorp satte polisen stopp för framfarten.

Det kan vara alla tiders rekord när det gäller topphastighet för en motorcyklist som åkt fast på Åland.
Det intygar vikarierande överkonstapel Johan Sandström.
Polisen stoppade den ensamme motorcyklisten på fredagskvällen, klockan 20.10.

Fast i kontroll
Det visade sig att föraren var från Sverige, född 1978.
Någon orsak till varför han höll så vansinnigt hög hastighet har inte framkommit till polisen. Han misstänks nu för grovt äventyrande av trafiksäkerheten.
Polisen kunde gripa mannen tack vara att de råkade ha en fartkontroll just då på platsen.

Smet iväg
Den 5 april i år berättade vi om en annan vansinnesåkning på Lemlandsvägen. Polisen upptäckte motorcykeln vid Lemströms kanal och jagade den in mot staden.
Det gick som mest i 160 km i timmen.
Motorcyklisten kunde dock smita iväg den gången.

På bakhjulen
Förra sommaren skrev vi om motorcyklister som körde för fort och dessutom lekte på bakhjulen på Godbyvägen.
Då var det tal om hastigheter i storleksordningen 140 till 150 km i timmen.

Jag sätter en femma på att det gått betydligt fortare än 185Km/h efter den där vägen både en och ett par gånger... :arsele

Trooor du de? :hihi Personligen tog jag det sista ur en GPz1100 på samma sträcka för nått år sedan och då visade den 240 i mätarhastighet. Skulle befolkningen veta hur ofta och hur snabbt så skulle nog motorcyklar bli förbjudna här.

Jag känner mig inte särskilt träffad av artikeln även om det var jag som körde. Tur att polisrapporten inte får det att se lika illa ut som den lokala blaskan.

Josef skrev:
Jag känner mig inte särskilt träffad av artikeln även om det var jag som körde. Tur att polisrapporten inte får det att se lika illa ut som den lokala blaskan.

Åsso sägs det att BMW är trista, långsamma gubbhojjar... Trist på kortet.

Ålandstidningen den 6 maj

Polisen söker vittnen till vansinnesfärd

Fredagen den 22 april gjorde en motorcyklist en direkt farlig omkörning av en bil vid ett möte. Händelsen skedde vid 19-tiden vid Nabben på Lemlandsvägen.

Nu vill polisen komma i kontakt med vittnen till händelsen och då särskilt med den bilist som färdades mot Mariehamn och som mötte motorcykeln. Polisen är även intresserad av den bilist som färdades mot Lemland och blev omkörd av motorcykeln.

– Vi utreder det som grovt äventyrande av trafiksäkerhet, och vill då naturligtvis komma i kontakt med vittnen, säger äldre konstapel Maria Nygård.

Vilken färg hade motorcykeln?
– Vid det här läget vill jag inte säga det. Vi vill att vittnena själva ska berätta.
Vet du något om omkörningen ber polisen dig att kontakta dem på telefon xxx

Mr XX skrev:

Fredagen den 22 april gjorde en motorcyklist en direkt farlig omkörning av en bil vid ett möte. Händelsen skedde vid 19-tiden vid Nabben på Lemlandsvägen.

Nu vill polisen komma i kontakt med vittnen till händelsen och då särskilt med den bilist som färdades mot Mariehamn och som mötte motorcykeln. Polisen är även intresserad av den bilist som färdades mot Lemland och blev omkörd av motorcykeln.

– Vi utreder det som grovt äventyrande av trafiksäkerhet, och vill då naturligtvis komma i kontakt med vittnen, säger äldre konstapel Maria Nygård.

Vilken färg hade motorcykeln?
– Vid det här läget vill jag inte säga det. Vi vill att vittnena själva ska berätta.
Vet du något om omkörningen ber polisen dig att kontakta dem på telefon xxx

Poliserna kan inte ha mycket att göra på Åland :rofl

Mr XX skrev:

Fredagen den 22 april gjorde en motorcyklist en direkt farlig omkörning...

Vill bara poängtera att den artikeln inte handlar om mig så det inte blir några missförstånd. :notme

Påminner lite om filmen "Kopps".

"Åh shit, kolla! Bromsspår!"

Förra sommaren gick de ut i radion och begärde att folk skulle ringa och höra av sig om de såg motorcyklar som körde "för fort". Vill minnas att någon såg en person ståendes vid vägkanten med två stora skällande hundar och febrilt grävandes i handväskan efter mobiltelefon, bara en 20 sekunder efter att en annan hoj passerat (som gjorde Geta-Lemland på under 20min)...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman