Någon som känner igen bakskärmen

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Undrar bara om någon vet från vilken hoj bakskärmen på den här XR'en kommer ifrån, fanns ingen info där jag hittade bilden.

Bifogat

• xr_vince.jpg
    xr_vince.jpg
    78.8 KB · Visningar: 777
Jävlar va fräsch den där var!

> han kanske har gjort den själv? Det borde inte vara nåt problem att göra en sån där i kolfiber hemma... Testa! :tummenupp

>> annars är det där nog en universalskärm, finns ju massa olika crossskärmar som är snygga...

Last edited:
är väll en ktm skärm från deras crossmodeller, Atlas hade en sån på sin gamla XR och det är tok snyggt

Mcbudet skrev:
är väll en ktm skärm från deras crossmodeller, Atlas hade en sån på sin gamla XR och det är tok snyggt

Nope, atlas är inte lika bra passform som den där ser det ut som, den där var faktiskt lite cleanare om jag får säga de.. Smaken e som baken iofs...

Tycker den där skärmen ser ut som på kx500 elller cr500 kanske.....

attachment.php

Påminner om KTMs skärmar till enduro och de gamla 620-hojarna (Duke I:an t.ex.), men är ändå inte riktigt lika. Tredjepartsskärm eller hemmagjord gissar jag på...

Ingen aning var skärmen kommer ifrån men jag måste säga att den hojen var urläcker :tummenupp

Har någon nån koll på vilken bakskärm som skulle passa på XR'en då, då tänker jag på passformen(minsta möjliga modifiering)

Njae, fel skärning på bakskärmen (Kolla vid skärm/sidonummerskylten).

Bandit skrev:
Undrar bara om någon vet från vilken hoj bakskärmen på den här XR'en kommer ifrån, fanns ingen info där jag hittade bilden.

Var hittade du bilden?

Jaa, den va väl ganska snygg..... Men min går fortare.... Kanske.....

Jag tror det är en hemmamoddad variant av Kawasaki kx de har den profilen mitt på men är mer rundade i bakant

den här tråden har varit död ett tag... men jag känner att den där skärmen skulle bli väldigt fin på min hojj.. så.. ifall nån vet nånting om den eller har nåt tips på en rakare finare skärm till honda xr än orginalet så är det välkommet med tips... tänkte köra ett diobakljus under skärmen som på ktm.. gillar inte org på xrn..

t...

Förstår inte varför alla klagar på trådgrävning, det är det som ett forum är till för, som en stor kunskapskälla där man kompletterar varandra .

För övrigt var XR'n på första bilden ruskigt snygg, snyggare än de flesta man sett . Att byta bakskärm på XR'en är nästan ett måste för att bli lite mer egen :) .

myspinnen skrev:
den här tråden har varit död ett tag... men jag känner att den där skärmen skulle bli väldigt fin på min hojj.. så.. ifall nån vet nånting om den eller har nåt tips på en rakare finare skärm till honda xr än orginalet så är det välkommet med tips... tänkte köra ett diobakljus under skärmen som på ktm.. gillar inte org på xrn..

t...

crf 450 deras bakskärmar är fördjäkla fina :)

Jag kom inte längre än så här med mitt skärmprojekt innan jag sålde hojen. Tanken va att skaffa en liten verktygsväska som skulle sitta på övergången precis

/oXydex

040108_03.sized.jpg

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back