Någon som jobbar på Mr cap el liknande?

Jag har provat många av dom vax som finns tillgänliga för oss "dödliga" till vettiga priser.
Men jag har hitils inte hittat ngt som är bättre än sonax som nämnts tidigare.
Så jag rekomenderar med sonax....
//Tobbe

Det finns inget vax som är "bäst". Det finns dock ett par som är rätt bra, Lahega, 3M och Autosmart är i täten. Fast det som verkligen gör susen är rätt maskiner. Jag köpte en vinkelslip med reglerbar hastighet för 500:, en exenrisk med dubbla hättor för 1000:-, samt Sonax Profesional lackrengörning + polish. Resultatet blev tokbra efter10 timmar...

Autosmart och 3M är bäst!

Åk till närmsta rekondfirma o köp medel direkt av dom.. Vi brukade sälja lite om det var nån som kom in..

Mvh / Martin fd Rekondare Smartab

Vill man bara skydda lacken och skiter i den nuvarande finishen (som enkelt går att fixa till innan man ska sälja fordonet) mot UV-ljus duger vilket carnuba-vax som helst. Det är mycket bättre för lacken att vaxa ofta och slabbigt än sällan och petnoga (ungefär som med motorolja :D ) . Min 95'a Pontiac Transport import (som jag köpte i somras) har brännmärken (klarlacken har lyft sig på ett par ställen) medans min -94 Firebird som jag köpte -98 och som jag vattenvaxade varje vecka (handvaxade varannan månad) i USA är väldigt fräsch. Wax on, wax off.

Thundercat skrev:
Jag ville veta vad proffsen rekomenderar...
och du fick ett bra svar, du e ju bara amatör juh, du behöver inga proffsgrejer:)

Skämt å sido, vad är det du vill göra då?? Vad skall putsas?

Ravetrancer skrev:
och du fick ett bra svar, du e ju bara amatör juh, du behöver inga proffsgrejer:)

Skämt å sido, vad är det du vill göra då?? Vad skall putsas?

Jag amatör? :näsblod :D

Jag ska vaxa bilen och vill veta vilka vax som är bra. Vill ha den vaxad innan vintern så den är lätt att spola av.

Nyteknik skrev:

Hehe.... ja det blev lite fel. Jag köpte alltså en vinkelslip med reglerbar hastighet. Med den kör jag själva lackrengörningen. Den snurrar bara alltså! Det är den maskinen jag gör underverk med! Värmen man får upp gör att mindre repor smälter bort. Jävligt farligt dock, det är lätt att man kör sönder lacken. Ska kanske förtydliga att jag har en polertrissa på vinkelslipen i stället för en kapskiva! Sen kör jag polish med en annan maskin. Det är alltså ingen vinkelslip utan en riktigt polermaskin. Den har 2 mindre trissor som rör sig exenriskt. Denna maskin jobbar inte med värmen på samma sätt som den andra. Fast den blir blankt och fint med denna maskin. Frågan var i och för sig vilket vax som var bäst... och ska man vaxa för hand vill det till att bilen redan är ganska fin i lacken. En handvaxning gör inga direkta underverk! Jag har inte testat lahegas vax än, men många har rekommenderat det. Så nästa runda blir med lahega. Egentligen är det värt de / den tusenlappen det kostar att lämna in, det tar nämligen så jävla lång tid om det ska bli bra!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT