Någon som har turbokit pipor på RS:en?

  • Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Som rubriken lyder, någon som har turbokit pipor på RS:en? Vet absolut ingenting om dessa men jag har tänkt köpa twin systemet. Man vill inte köpa grisen i säcken, därav frågan.

Hade hellre köpt jl men priset är för högt.
 
H4 skrev:
Som rubriken lyder, någon som har turbokit pipor på RS:en? Vet absolut ingenting om dessa men jag har tänkt köpa twin systemet. Man vill inte köpa grisen i säcken, därav frågan.

Hade hellre köpt jl men priset är för högt.

Tror ingen här på forumet har sådana pipor. Vill du ha reda på information om Turbo Kit så snacka med folk på moped forum, Det är ju väldigt populära pipor till 2-taktare verkar det som. Eller fråga på Tyska 125cc forum.
 
Padde skrev:
Tror ingen här på forumet har sådana pipor. Vill du ha reda på information om Turbo Kit så snacka med folk på moped forum, Det är ju väldigt populära pipor till 2-taktare verkar det som. Eller fråga på Tyska 125cc forum.

Har du en länk till ett tysk 125 cc forum? Vore en björntjänst.
 
H4 skrev:
Tackar, men det blir Jim Lomas twin system till min för 395 Euro med frakt :D


vafan, gjord av pengar eller?

föressten när du ändå är igång. Köp ett till mig med. Skriver adress sen till dig.
 
H4 skrev:
Tackar, men det blir Jim Lomas twin system till min för 395 Euro med frakt :D

finfint :tummenupp

rören te min hoj kostade 350€ + frakt från italien. Smakar det så kostar det..
 
StewOo skrev:
finfint :tummenupp

rören te min hoj kostade 350€ + frakt från italien. Smakar det så kostar det..


Vadå, smaka det gott? men föressten, din "4-taktare" kan väl inte gå fortare? då kommer den paja.
 
H4 skrev:
Tackar, men det blir Jim Lomas twin system till min för 395 Euro med frakt :D

Vart köpte du det då?! Vart kan man titta på hur det ser ut?!
 
H4 skrev:
Har dock ändrat mig, ska ha det vanliga jl systemet, inte twin eftersom det väger mer och ger mindre effekt.

Dessutom är den billigare också.

Ahh, Klart du ska ha dubbla om du ska ha, Det är ju det som gör att röret blir så speciellt.
 
Väger mer, obetydligt kör du utan orginal verktygen som ingår också?
ger mindre effekt alltså, dom har nog räknat ut det så att motståndet blir bra ändå.
Vill du ha mycket effekts så får man räkna ut det och bygga special, finns firmor för det :) och som alltid bestyckning = A och O i den frågan.
 
shoik skrev:
Väger mer, obetydligt kör du utan orginal verktygen som ingår också?
ger mindre effekt alltså, dom har nog räknat ut det så att motståndet blir bra ändå.
Vill du ha mycket effekts så får man räkna ut det och bygga special, finns firmor för det :) och som alltid bestyckning = A och O i den frågan.

Vilka original verktyg? Finns det några på RS:en? Under bönpallen eller?
 
H4 skrev:
Jasså, man måste skruva bort en del skruvar för att få av sadeln... opraktiskt?

Har för mig att man kan ta av det med nyckeln, ska sitta ett lås på vänster sida, vet inte om du kan få bort hela sadeln med det.

Så e det iaf på min tzr, där tar man av hela sadeln med nyckeln o får tillgång till expansionskärlet, oljetanken o verktygslådan.
 
Finns inget lås på min och vi har försökt att dra ut den men det gick inte. Måste vara några skruvar som håller fast den underifrån...
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top