Någon som har testat Sidi Boots eller har erfarenhet av dem?

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Tycker Sidi verkar vara riktiga kvalitets pjuck. Dessutom tyckte jag de var riktigt snygga, men vet inte så mycket om dem så tänkte jag skulle vända mig till er och se om någon använder dem och vad ni i så fall tycker om dem

motostrano_1996_15615743.jpg

motostrano_1996_15433604.jpg

Jag kör Sidi Vertigo Corsa och är kanonnöjd so far.. Har inte krashtestat dem så jag vet inte om foten håller (än).

Men jag testade tusen par och de var de enda som satt som de skulle. A-stars må ha bättre kvalitet enligt proffsen, men sitter de inte tight och bra på foten spelar det ingen roll.

Jag älskar att kunna spänna åt foten när den väl är i. Jag är bred över foten och får inte ner den i vilka stövlar som helst. Dessutom är det grymt skönt att kunna släppa av trycket lite när man stannar, och lika lätt kunna skruva åt dem igen!

Har kört med Sidi vertigo i 6 år nu och tycker dom är helgrymma, a-star och oxtar passade inte mina fötter alls lika bra.

+Dom skyddar bra vid vurpor osv

Hur är de i storlekarna, små, stora eller "vanliga"?

har fått ebayfeber, så kan inte låta bli att shoppa och har hittat ett par till bra pris :D

kör oxå med sidi, bästa som finns,
OBS!! det man bör tänka på är att man provar innan köp, för att dem är lite små i storleken jag har 42 i vanliga fall och då jag provade 42 var det för tight, fick köpa 43
:)

Hur är de i storlekarna, små, stora eller "vanliga"?

har fått ebayfeber, så kan inte låta bli att shoppa och har hittat ett par till bra pris :D

Köp inte utan att testa.. Åk nånåstans och testa ut rätt modell/stl imorrn, köp sen..

Spelar ingen roll hur bra skon är om den inte passar din fossing!

Köp inte utan att testa.. Åk nånåstans och testa ut rätt modell/stl imorrn, köp sen..

Spelar ingen roll hur bra skon är om den inte passar din fossing!

Nä, jag vet, men ska ju vara lite spännande också :D
Någon som vet en affär i gbg som har dem?

jag har ett par sidi vertigo air.. helnöjd med dom.. sitter som gjutna på mina fötter... men fick ta ett storlek större än det jag har på vanliga skorna..
hah har storlek 47!! på sövlarna.. enorma kängor det :) har 46 vanligtvis

men prova ett par innan du beställer.. viktig!!

*knirr-knarr*

det hörs när en sidi-ägare kommer gåendes :D

absolut inget att knalla runt i några längre stunder.

annars har jag bara hört bra saker.

Detta stämmer helt!
Jag har ett par Sidi B-2 och de knarrade utav bara helvete när man gick.

Problemet är den hårda plasten bak på hälen, men jag smörjade med något teflonspray eller något liknande och efter det kan jag smyga runt tyst som en mus utan knarr.

Kort och gott - Sidi är toppen! Jag har storlek 44 på de flesta skor, och kör 44 på stövlarna också. Möjligen skulle 45 fungera också, så jag tror de är lite små i storlekarna.

Till skillnad från alla andra tycker jag dessa stövlar inte kändes bra kvalitetsmässigt och satt inte alls bra på min fot.

kör oxå med sidi, bästa som finns,
OBS!! det man bör tänka på är att man provar innan köp, för att de är lite små i storleken jag har 42 i vanliga fall och då jag provade 42 var det för tight, fick köpa 43
:)

Skriver under på det! Skostorlek för mig pendlar mellan 41-42, jag köpte mina Sidi Vertebra 2 i stl.42 och fan vet om jag inte ska ha 43 snart. Fötter verkar bli större med åren :D

Jag är i alla fall mycket nöjd med dem.

Verkar dessvärre inte som dessa finns någonstans i Gbg att prova. Behöver stövlar så blir snart att handla på vinst och förlust.

Någon som har koll på om de finns i Gbg med omnejd (typ kungsbacka, partille etc)?

Sidi var den enda stöveln jag tyckte var skön överhuvudtaget...försäljaren föreslog a-star o sa att de var mycket bättre pga att det inte finns massa lösa delar som går sönder. Men de är fan inte sköna. Sitter för tajt så man känner sig instängd (stackars fossingar)
Men som sagt ... de kommer oundvikligen strula lite med spännremmarna. Det hamnar ju damm o skit däri. Mina börjar kärva lite nu så man får ta o smörja dom lite så man inte drar sönder dem till slut.

Detta stämmer helt!
Jag har ett par Sidi B-2 och de knarrade utav bara helvete när man gick.

Problemet är den hårda plasten bak på hälen, men jag smörjade med något teflonspray eller något liknande och efter det kan jag smyga runt tyst som en mus utan knarr.

Kort och gott - Sidi är toppen! Jag har storlek 44 på de flesta skor, och kör 44 på stövlarna också. Möjligen skulle 45 fungera också, så jag tror de är lite små i storlekarna.

Vart exakt sprejade du? Finns många lösa delar därbak att välja mellan ;)

Last edited:
Köpte ett par Sidi Vertigo idag och de känns riktigt bra. Och mycket bra tips om smörja de rörliga delarna för det knarrar lite när man går i dem. men inget som stör.

Verkar dessvärre inte som dessa finns någonstans i Gbg att prova. Behöver stövlar så blir snart att handla på vinst och förlust.

Någon som har koll på om de finns i Gbg med omnejd (typ kungsbacka, partille etc)?

http://www.sportdepan.se/ har SIDI stövlar.

Jag är helnöjd med mina och jag har samma storlek på dem som på mina vanliga skor.:tummenupp

Last edited:
Storlekarna är små. Jag har 43 i allt utom italienska hojstövlar av märket i fråga. Där gäller 44.

Vertigo Corsa, grymma stövlar med allt man kan begära i inställningar och ventilation. Valde de eftersom de ger bra utrymme att ställa över vaderna och över foten.

Att de knarrar kan man ju säga vad man vill om men så mycket går man väl inte i dem. Dessutom går det på 2 sek att öppna dragbanden så att de är bekvämma att gå i.

Kvalitén är det inget fel på i.a.f. Jag har fortfarande mina Sidi Vertebra...1 från 2001 och det har inte varit ett enda problem med dem. De ser fortfarande bra ut och skinnet är i bra skick förutom ett par mindre skavmärken. De var de enda som jag tyckte satt bra på mina fötter och tar man hand om dem verkar de räcka hur länge som helst.

Knarret i plasten botar man med kedjespray samtidigt som man smörjer kedjan!yoparty

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back