någon som har några erfarenheter av BMW Rockster!?

SWE_Monstro

Fighter
Gick med
6 May 2005
Hoj
Rockster 1150
Tjenare folks...

har en fundering på att köpa en BMW rockster och ersätta min Monster 750... tyvärr beror det mest på försäkringen som är så attans mycket billigare än andra för mig...

finns det någon här som har någon erfarenhet av Rockstern!?

//Calle

SWE_Monstro skrev:
Tjenare folks...

har en fundering på att köpa en BMW rockster och ersätta min Monster 750... tyvärr beror det mest på försäkringen som är så attans mycket billigare än andra för mig...

finns det någon här som har någon erfarenhet av Rockstern!?

//Calle

Tjena Calle!
Jag har kört Rockster i drygt ett år nu (ca. 800 mil) och är helnöjd, valde BMWn helt pga försäkringen. Fast är det en ren bus-hoj du är ute efter så är det nog fel, det är ju trots allt exakt samma som BMWs "körskolehoj" R1150R, fast med lite styling. Hård utanpå men mjuk innuti skulle man kunna säga.
Om det är hojjen för dig beror nog på hur du kör och vad du ska använda den till, jag råder dig att provköra den ordentligt hos BMW först.
En kompis har lilla Monstern och jamfört med den är visserligen Rockstern enormt mycket starkare, men även mycket större (klumpigare?) och tyngre - men även mkt bekvämare och skojjigare på långturer och/eller motorväg.
Men BMWn funkar också finfint i stan och är väldigt rolig på småvägarna(även om här är ju Monstern svår att slå...). ABS bromsar, värmehantagen, som är standard, och underhållsfri kardanaxel är också ett klart plus tycker jag.
Leta efter en med centralstöd(man behöver kolla oljan ofta), passagerarsits(enkelsits är standard) och eluttag(annars väldigt svårt att ladda bateriet).

Fast om du ändå kollar BMW tycker jag du ska testa R1100S eller varför inte de nya superhojjarna K1200R eller K1200S, alla tre klart sportigare än Rockstern fast ändå acceptabel försäkring.

Lycka till!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...