unknownuser
Student
.....
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lassnig skrev:Hej på er!
Jag undrar om det är någon som kan ge mig bra idéer till ett program jag kan programmera. Håller på med c++, så det finns en del man kan göraom man säger som så! Ge gärna förslag på sånt ni skulle vilja ha, gärna även formler om ni har någon idé!
//Anders
Jag undrar om det är någon som kan ge mig bra idéer till ett program jag kan programmera. Håller på med c++, så det finns en del man kan göraom man säger som så! Ge gärna förslag på sånt ni skulle vilja ha, gärna även formler om ni har någon idé!
//Anders
//Anders
myspinnen skrev:olika registerprogram är bra träning. använd dig av objekt och senare när du blir lite bättre koppla ihop med databaser. gör t.ex en bank några konton och ett gränssnitt för det.. gör även en simulering på ett par tusen bankkonton som gör ett antal transaktioner från eget konto. sno åt dig öresutjämningen och sätt in på ett konto så får du ser hur mycket pengar du skulle kunna få ifall du hackade lite i nordea
eller programmera ölspelet
hrc skrev:En rätt bra grej skulle vara ett script som analyserade de trådar som folk skapade och sedan flyttade dem till rätt forum, eller helt enkelt tog bort dem om de är alltför dåliga, larviga eller onödiga. Fast det skulle ju kräva ganska avancerade former av AI och neurala nätverk och jag vet inte om C++ hänger med där riktigt? Dessutom skulle det vara ett steg på vägen mot att maskinerna och inte vi människor bestämmer vad som är bra och dåligt och det känns inte så kul. Om en maskin så småningom kommer fram till att en person, till exempel jag själv, är dålig, larvig eller onödig kanske den skulle ta bort mig och det skulle jag nog inte tycka var så trevligt!
Men koda på, för all del.
![]()
hornet oskar skrev:programera ett progra som beräknar hur man ska sätta läkten för ett tegeltak som räknar fram avstånd samt längd på läkten och den totala längden på alla läkt som används!
har funderat en del på det men kan inte programera själv!
bra att ha för platschefer och arbetsledare på byggen !
vill du ha mer info skicka ett pm eller skirv i tården
Mv. Oskar ( snickaren)
Slappa skrev:Det gör man ju rätt snabbt med en vanlig miniräknare, fast du kanske tänker på hmm "stora" tak hehe..
//D (Snickarlärlingen)
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen