Någon som har hjälm av märket NITRO?

Chrille skrev:
Jag har två Nitro och är barnsligt nöjd. Dock håller jag inte med No1 om att den dyrare hjälmen gäller då specen är exakt samma på hjälmarna bortsett från vingarna. Kolla min fräcka avatar va :rolleyes:

http://www.bikeproject.com/Forum/showthread.php?s=&threadid=1446&perpage=15&pagenumber=1

Hmmm, stämmer det där?
Nitro 1000 (som väl är dyrast) är en komposithjälm, medans 600 och 800 är av glasfiber.

Vet någon om Nitro säljs i Göteborg? Vill prova.

Peno skrev:
Hmmm, stämmer det där?
Nitro 1000 (som väl är dyrast) är en komposithjälm, medans 600 och 800 är av glasfiber.

Tråden är gammal, 1000 fanns inte på min tid.

Dock är jag rätt bombis på att Nitrons alla modeller var av samma typ av komposit och att den var laminerad med mer än bara glasfiber. Om det sen vara kolfiber eller kevlar eller en salig blandning det vette fanken.

Mitongas hemsida??? Börta??

Peno skrev:
Hmmm, stämmer det där?

Visserligen inte i GBG men jag vet att Wemi har några få Nitro hemma i Herrljunga.

De rear ut Nitro på Mitonga för tillfället. Riktiga passa-på-priser, ca 1 500 för den "enklare" och 1 900 för den, tja dyrare. Mer hjälm än så torde vara svårt att hitta för de pengarna.

Chrille: de har bytt till www.mitonga.se

Chrille skrev:
Tråden är gammal, 1000 fanns inte på min tid.

Dock är jag rätt bombis på att Nitrons alla modeller var av samma typ av komposit och att den var laminerad med mer än bara glasfiber. Om det sen vara kolfiber eller kevlar eller en salig blandning det vette fanken.

Mitongas hemsida??? Börta??

Ahh, då är jag med i matchen.
Har för övrigt spenderat merparten av lunchrasten med att prova hjälmar hos Superbike. De har Nitros hjälmar, men passformen stämde inte riktigt med min skalle. De bidde därför en Shoei istället.

Palte: Tack, men jag var för snabb med inköp denna gången.

CorbenDallas skrev:
Av vilken anledning var den inte lika bra som en Arai? För att den inte kostar skjortan eller? Brukar vara det som är resonemanget att en bra hjälm måste kosta annars kan den ju inte vara bra alls...

Hmm... vet väl inte jag :tungan

För mig e Nitro (har provat nu...) och Shoei lika dåliga, trots prisskillnaden... eftersom Arai tycks vara det ända som passar mitt huvud utmärkt :tummenupp

Gix skrev:
Hmm... vet väl inte jag :tungan

För mig e Nitro (har provat nu...) och Shoei lika dåliga, trots prisskillnaden... eftersom Arai tycks vara det ända som passar mitt huvud utmärkt :tummenupp

Jojo, men en hjälm är ju inte dålig bara för den inte passar just ditt huvud. Av det jag hört från folk som provar hjälmar så känns det som att om en Shoei passar så passar sällan en Arai. Antingen har du Shoeihuvud eller Araihuvud.
Själv har jag Shoeihuvud och Nitrohuvud. Fast mer Shoeihuvud. :D

CorbenDallas skrev:
Jojo, men en hjälm är ju inte dålig bara för den inte passar just ditt huvud. Av det jag hört från folk som provar hjälmar så känns det som att om en Shoei passar så passar sällan en Arai. Antingen har du Shoeihuvud eller Araihuvud.
Själv har jag Shoeihuvud och Nitrohuvud. Fast mer Shoeihuvud. :D

För att komplicera det hela lite, så fick jag besked i hjälmaffären, att antingen är du Nitrohead eller Shoeiskalle. Jag var Shoeiskalle.
Ankan har en Shoei och en Arai. Båda passar på hans huvud.

Peno skrev:
....
Ankan har en Shoei och en Arai. Båda passar på hans huvud.

Jag med. Jag har använt Arai, Shoei OCH Nitro. Och varit nöjd med alla.
XL med gränsfall till XXL. Nitron behövde en dag innan den satt perfekt medan Araien var nästan fruntimmers-mjuk invändigt...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025