Någon som har handlat MC-produkter från dem här???

HaremR6

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
ZX9R 98....obalans o taskigt bakdäck
Är det någon som vet hur bra kvalite det är på deras produkter?
Nån som handlat där?

Här är deras länk ifall...Det verkar vara schysst men frågan är håller deras varor? inte feg men vägrar kasta pengar i sjön!!

http://www.x3mseller.com/index.php?DepartmentID=7

Var mest inne på att köpa deras Skyddsjacka som hade ett riktigt schysst pris! men ska man? :confused:

HaremR6 skrev:
Nån som handlat där?

Här är deras länk ifall...Det verkar vara schysst men frågan är håller deras varor? inte feg men vägrar kasta pengar i sjön!!

http://www.x3mseller.com/index.php?DepartmentID=7

Var mest inne på att köpa deras Skyddsjacka som hade ett riktigt schysst pris! men ska man? :confused:

Kan vara bra men förmodligen inte. Jag går efter principen "man får vad man betalar för" iaf.

Verkar ungefär lika seriöst som Victoria Silvstedt´s musikkarriär. Skulle inte ens under pistolhot köra med nåt ur deras sortiment som skyddsutrustning.

Tragiskt om nån skulle gå på deras försök att verka "race" genom att kalla sig "extreme".

Skyddsjackan va riktigt billig men kanske är skit, vem vet, ingen som har den eller åtminstone provat den? vore kul med lite mer detaljerad info, är på jakt efter vettig skyddsjacka jag med...

Det framgår ju var de befinner sig. Någon härinne som bor i Trollhättan kan väl syna dem och sakerna de säljer? För att få mer info om det kan vara något, menar jag.

haremr6 in da house:

Hjälmarna både Cross & MC är Kina tillverkade, har sett dom här från ett flertal "importörer" som även handlar med minicrossar & mopedscooters från Kina, både glasfiber & plastkomposit hjälmarna kostar runt 250-350 netto kronor, säger ju en hel del om både kvalite & avanserna dom gör. Skydden har jag sett likande också från Kina för lite pengar men varför??? Lidl sålde cross & mopedhjälmar för ett tag sedan för 350.- eftersom jag är ett hjälm freak gick jag över och köpte en, slog sedan en yxa (ockås från Lidl) i den och nu står den på bardisken, det enda den duger till....

DP says: Snåla men snåla ALDRIG på säkerheten....

Edit: Ska väl påpeka att jag inte pekar ut den här handlaren för att sälja dålig kvalite på hjälmar & säkerhet, han kan ju ha köpt det från någon som tagit ut svängarna lite med hur bra dom är, vilka marginaler det är, hur det bara blir fler & fler hoj & mopedåkare som alla behöver utrustning, hur det inte egentligen är så stor skillnad på en hjälm för 1000.- och en för 3000.- dom har båda E-märkingar och den dyra är det bara ett märke på, etc.....

Last edited:
DP skrev:

DP says: Snåla men snåla ALDRIG på säkerheten....

Så sant så sant...glömde nästan bort det "där" med säkerheten... :tummenupp

Vilka har dem bästa kroppsskydden? bekvämaste? vad har ni Över/under kroppskyddet...jobbigt eller skönt på sommarn? :va

Robin Hood skrev:
HaremR6 skrev:
Så sant så sant...glömde nästan bort det "där" med säkerheten... :tummenupp

Vilka har dem bästa kroppsskydden? bekvämaste? vad har ni Över/under kroppskyddet...jobbigt eller skönt på sommarn? :va[/QUOTE

Swedish Body Armour

www.body-armour.com :D

Haha...aaa tack men nej tack...Det var nog inte sån typ jag sökte....jag känner mig ganska säker utan...tack för tipset iaf :hihi

svensson in da house:
det står ju att den är godkänd. Vågar man köpa utan att riskera dåliga skydd?

På något sätt känns det som om detta måste bemötas, den är godkänd är ett av "importörernas" argument då brukar jag fråga, vem har testat och enligt vilka normer, svaret är oftast det står ju i E-märkningen men när det kommer från Kina och är testat i Kina betyder det (för mig som ska sälja det till kund) absolut inget, en firman i Kina har kopierat och patenterat Bosch ABS system i Kina, rent plagiat!! Jag vet inte om dessa hjälmar & skydd är testade eller hur eller om man bara helt sonika gjort E-märkningar och sytt i utan test men dom jag tittat på känns inte som något jag skulle kunna stå bakom, spännena på hjälmarna är oftast det enklaste sättet att få en första kännsla för kvalite & säkerhet, ta en Kines hjälm och en Grex, AGV, HJC eller annan midprize hjälm och jämför så förstår ni nog.....

Haremr6 in da house:
Vilka har dem bästa kroppsskydden? bekvämaste? vad har ni Över/under kroppskyddet...jobbigt eller skönt på sommarn?

Personligen föredrar jag UFO & AXO (eftersom vi säljer det) men det beror på vad du ska ha det till, åka cross & enduro då tycker jag att UFO Scorpion är bästa valet (runt 2.300.-), ska du ha det när du åker gathoj så är AXO Safety Jacket att föredra (1.790.-), den är inte lika kraftig (läs klumpig) som Scorpion. Personligen tycker jag att det är suveränt med en skyddsväst för gatåka, alla skydden sitter där dom ska och bekvämt är det, jag åker med någon form av MC-jacka i textil med skydden uttagna, ibland när det är varmt har jag setts åka med en crosströja över. Lite struligt med kroppsskydd om man är ute och åker "Cafe Racing" då är det skönare med en jacka med skydden i så man kan ta av och sola lite över fikan....

DP says: Åker bara på sommaren och har inte haft några större klagomål på skyddsväst då.....

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...