Någon som har erfarenhet av skivbromslås med inbyggt larm?

Jag använder detta lås, fungerar helt okej. Men "larmet" är ju inget som kan användas för att skrämma tjuvar direkt, låter på tok för lite för den uppgiften..
Däremot har den räddad mig många gånger när jag glömmer låsa upp. Så fort jag sätter mig på hojjen och räta upp den så tjuter det, vilket i sin tur räddar min framskärm.
Tror också det är rätt svårt att forcera, så köp på!

Har precis det Å det funkar skit bra KÖP KÖP!!!!

"m4rtin" Jag tror dom uppdaterat det så att det nu låter betydligt mer. Har haft 2 sådana lås å det första lät inte mycket men mitt nya e det betydligt mer drag i.

Last edited:
Jag har det med. Ger ett mkt gediget intryck.

Dock inte blivit "testat" av björnligan.

Jag har provat detta låset, det fungerar bra men det tjuter ju inte precis högt som man förväntar sig.
Mer en tillräckligt för att tjuven ska sticka om folk står och kollar på. Men inte tillräckligt för att det ska höras in eller så.

Jag har precis installerat ett larm i mitt garage, har kopplat ett riktigt sirenhorn till larmet :D

Jag har provat detta låset, det fungerar bra men det tjuter ju inte precis högt som man förväntar sig.
Mer en tillräckligt för att tjuven ska sticka om folk står och kollar på. Men inte tillräckligt för att det ska höras in eller så.

Jag har precis installerat ett larm i mitt garage, har kopplat ett riktigt sirenhorn till larmet :D

Tar du med dig garaget näru ska iväg och parka nånstans? ;)

Har detta låset! Funkar kanon och är dessutom lätt att ta med sig.
Det enda negativa är att det låter lite för lågt.:)

Har detta lås och är nöjd med det. Avskräcker antagligen en del amatörer och provsittare. Proffsen rår man nog inte på oavsett lås...

PS. Varnar ju också om man glömmer ta av det när man ska iväg... :tummenupp

tjena,

färsk uppdatering på låset! köpte hoj i onsdags. köpte exakt det där låset och visst, inatt testades det. hojjen sönderslagen men låset satt kvar och de fick inte med sig den. troligtvis amatörer som försökt men ej lyckats. kontentan är att låset verkar okej men att jag nästa gång ska koppla en handgranat till låset så att om man bankar så sprängs hela hojjen och den fan som bankar på den.

jag bor på johanneberg i gbg. ngn mer som haft stöldförsök den senaste tiden?

hoppas horungarna dör.

Har ett, bastant och bra, låter inte så superhögt. Ingen har snott hojen än iaf. Folk är vana vid larm som går, så undrar om det hjälper, de lär väl passera som inget händer i alla fall, men lite bättre borde det bli

Om ett vanligt skivbromslås är alternativet så är detta bättre. Men om du vill ha larm på hojen så är låset inte mycket att ha för sig själv, då finns det bättre lösningar.

Jag har låset, det fungerar bra även om larmfunktionen är ganska tyst (vet inte om nyare versioner har högre/bättre ljud).

Ute på gatan, bland folk osv så drar det ju uppmärksamhet till sig, och dessutom så kan det ju vara så att den som råkar sätta igång larmet (oavsett stöldförsök eller bara nån som vill "provsitta" :död) inte vet huruvida larmet även skickar meddelande till ägaren eller ej, detta kan såklart ha ytterligare avskräckande effekt (Dvs om du sätter igång larmet och tror att ägaren får veta det i samma sekund så sticker du säkerligen därifrån illa kvickt).

Denna typ av lås som "omsluter" bromsskivan ska ju tydligen också vara bättre ur stöldskyddssynpunkt än sådana bromsskivelås som enbart går igenom skivan.

Köp, säger jag! :tummenupp

Själv så kör jag med Oxford Boss Alarm eftersom abus låset inte passar skivorna på min supper tenere p.g.a. plastskyddet runt dom.

Jag är nöjd med larmfunktionen i Oxfordlåset med det hade gärna fått låta ännu högre.

http://www.youtube.com/watch?v=Zhz7hRvXu28

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2