Någon som har erfarenhet av BMW K1200R?

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Hej

På grund av de troligtvis fortsatt höjda premierna på mc, har jag funderat lite på att skaffa en Beamer som nästa mc. och jag har fastnat lite för en K1200R, den nakna versionen. Någon på detta forum som har erfarenhet av denna cykel. Dessutom, bör man bli misstänksam över följande annons, den är ju ganska mycket billigare än alla andra:

http://www.blocket.se/vi/12831605.htm?ca=11_s

Tacksam för svar

Lite väl billigt kanske, men å andra sidan så har ju höjningen i premie på de sportigaste BMW-hojarna (från 7 till 10k) pajat lite av andrahandsvärdet. 97k för den där hojen är ändå billigt! Svensksåld?!

Både ser ut och känns lång. Lite knepigt att köra den innan man vant sig, dyker inte när man bromsar så de (bromsarna) upplevde jag som okänsliga i början eftersom hojen inte åbäkade sig. Men man kan bromsa seeeent...

Effektregister som en Scania, matar bara på ganska ohejdat utan konstigheter. Stabil och lite sävlig i fart, men svänger bra när den väl börjat.

Så, lite hopskrapade intryck från en provkörning för nåt år sedan.

förstår inte varför ni ska bli misstänksamma jämt för.. är det för dyrt är folk dumma i huvet är det för billigt är det skumt... kanske är det så att denna säljare inte har en konstig vission om att hans båge är ovärderlig utan bara en mer vettig prissätning än blockets alla andra överprisade säljobjekt...

Har en i klubben.
Dom som säger att den inte går att åka bakhjul med ljuger!
Ett ruskigt drag ä de mä. Har inte kört den ännu. Men det finns massa roliga finesser på cykeln. En del är väl tillval. Olika fjädringsinställ osv. Men helt klart en grym hoj.

förstår inte varför ni ska bli misstänksamma jämt för.. är det för dyrt är folk dumma i huvet är det för billigt är det skumt... kanske är det så att denna säljare inte har en konstig vission om att hans båge är ovärderlig utan bara en mer vettig prissätning än blockets alla andra överprisade säljobjekt...

Visst, jag håller med dig i sak, men det är ju inte konstigt att man reagerar när den är minst 30 kakor billigare än "vanligt".. Klippens tid är kanske ännu inte förbi!

Just den hojemnhar varit på blocket en längre tid, och sänkt priset mer o mer. Troligtvis behöver han cash, skulle inte känna någon oro. K1200R. Är en helt otrolig hoj trodde inte BMW kunde göra så roliga hojar. Acceleration utan dess like, grymt vrid, stadig som tåget i kurvorna. Det enda som kan kännas konstigt är bromsarna, men det vänjer man nog sig med rätt snabbt. Hade jag haft pengarna skulle jag köpt den själv

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard