Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det går, men om du inte har någon erfarenhet av lödning tidigare så är det svårt att få det att fungera,man måste upp i smälttemp för aluminium då kan det lika gärna bli ett stort hål i blocket, eller för lite värme då fäster det inte, men öva på något liknande innan
Tack för svaren vad bör man rengöra med har spolat med t röd än så länge.
Men finns det något bättre?
Inte riktigt. Hela poängen med Alutite är ju att smältpunkten ligger under den för aluminium.
Har själv inte använt det men har sett det demonstreras av en försäljare. Och jag är helt säker på att han skulle klara av att löda ett block men det är nog svårare för en amatör att göra det.
...väldigt nära smälttemp för aluminium...
Du säger du det ju själv. Nära är inte samma sak som över.
Googlade lite och Alutite smälter vid 380 grader, alu smälter vid 660, men varierar ju beroende på legering och det blir ju mjukt långt före 660
Har man ingen koll på vad man gör så blir det hål eller något annat skit, ett motorblock kräver en hel del värme för att det ska bli lödbart, har man då ingen erfarenhet av att värma upp aluminium så kan det lätt gå åt pipan. betydligt lättare att löda tex bromshandtag el liknande
Bromshandtag hör ju dock till de detaljer jag aldrig skulle löda eller svetsa![]()
Bromshandtag hör ju dock till de detaljer jag aldrig skulle löda eller svetsa![]()
Ja jag misstänkte att det bara var ett hastigt påkommet exempel och inget du rekommenderade. Men jag ville ändå stämma i bäcken så att inte ngn ekonomisk läsare tog sina knäckta bromshandtag till svetsguben.Är det på en trampcykel, eller knoppen är borta på ett moppehandtag,MEN skulle aldrig som du säger löda ett bromshadtag på en mc, koppling däremot ja![]()
aaahhh... sluta vara en sån liten rädd "bitch" Jörgen
skämt o sido.. nog inte en så speciellt bra ide o laga bromshandtag... , sen tror jag inte att "Alutite" e så starkt o sen finns det ju bra me porer o skit redan i bromshandtag o allt annat som e gjutet i aluminium...
mvh.T
Ja jag misstänkte att det bara var ett hastigt påkommet exempel och inget du rekommenderade. Men jag ville ändå stämma i bäcken så att inte ngn ekonomisk läsare tog sina knäckta bromshandtag till svetsguben.
Själv har jag naturligtvis Ackes billet-frästa handtag![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |