Någon som har en originalfjäder till Akrapovic över?

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Hej!

Jag behöver en fjäder till mitt slipon, har kollat lite men det blir fånigt dyrt med frakten när man ska köpa en liten fjäder.

Tänkte därför i första hand kolla om någon har en sådan fjäder över som inte behövs och i andra hand om någon har nått tips om vart man kan få tag i en ny i butik runt sthlm eller på nätet utan att frakten blir dyrare än den lilla fjädern?

Den heter P-S1 och är 80mm och ser ut såhär:

AKR-SPR-_is.jpg

Bilbuttericks om du inte behöver den märkesfräna gummitutan.
Annars har jag nog en hög sådana i nåt bra skrymsle..

Finns utan gummi på järnaffären eller Biltema.
Jag tog några fjädrar till avgassystemet från en campingstol :tummenupp

81:- på ebay är väl inte fånigt dyrt för en gummifjupp med tillhörande fjäder när det står akrapovic på den? :)

http://www.ebay.com/itm/NEW-Genuine-Akrapovic-Exhaust-Spring-P-S1-8cm-3-1in-Long-/181280443796?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item2a35280d94&vxp=mtr

Biltema tar en trettio-fyrtio spänn för sina fyrpack ultra-värdelösa fjädrar med gigantisk trådtjocklek och utan vibrationsdämpande gummi. Duger väl som nödlösning, men fjädrar av bra kvalitet med gummi är att föredra för långvarigt bruk.

81:- på ebay är väl inte fånigt dyrt för en gummifjupp med tillhörande fjäder när det står akrapovic på den? :)

http://www.ebay.com/itm/NEW-Genuine-Akrapovic-Exhaust-Spring-P-S1-8cm-3-1in-Long-/181280443796?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item2a35280d94&vxp=mtr

Tack för alla svar, jag tar och beställer en från ebay-länken här ovan :) Jag hittade nått ställe där de sålde dem för typ 49kr men frakten var 99kr, inga pengar i sig men det kändes kasst :)

Om någon är nyfiken så kan jag säga att allt gick jättesmidigt med beställningen, beställde och betalade med Paypal och efter en knapp vecka låg den i brevlådan :)

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...