Någon som har en filmsnutt på Katos krasch?

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Har inte sett den omdiskuterade kraschen, och tänkte att någon säkert har någon filmsnutt med den. Letade på motogp etcetera, men dom verkar mer eller mindre ha censurerat kraschen. Finns på Utowas (eller vad han heter), och de andra som gick omkull, men inte på Kato.

Så om någon har en länk så är jag tacksam.

Det var inget som filmades av de officiella kamerorna och andra inofficiella bilder vill de nog inte släppa av utredningsskäl och med tanke på hur illa det gick. Det skulle inte förvåna mig om han gått ihop med någon annan hoj och därefter tryckts ut mot betongmuren och i så fall känns det säkert tillräckligt taskigt för övriga inblandade redan som det är nu (men, det är bara min egen gissning).

Jag tror Kato själv har stoppat alla bilder på krashen för han tänker säga att hojen trillade av släpet och ta ut den på försäkringen... :crash

Benjamin skrev:
Jag tror Kato själv har stoppat alla bilder på krashen för han tänker säga att hojen trillade av släpet och ta ut den på försäkringen... :crash

Känns väl som ett rätt onödigt och korkat inlägg med tanke på Kato's tillstånd... eller?

fireblade skrev:
Känns väl som ett rätt onödigt och korkat inlägg med tanke på Kato's tillstånd... eller?

Jag tyckte det var kul. Man kan tycka saker är skoj samtidigt som man känner deltagande med av som hänt. Som sagt, slappna av...

förstår inte vad ert medlidande här på forumet skulle göra nått gott ta o skriv till katos familj istället för o gnälla här på alla som vill lätta på stämningen. Hans tillstånd är stabilt, tror alla förare är medvetna om att de kan gå snett en dag.. jag ser er inte komma nånstans genom att skriva här o gråta, tror ingen tycker de e kul när nån går omkull,skadar sig, blir förlamad eller dör på kuppen. De är en självklarhet.. ser er inte gråta över nån annan av de 300+ förare som skadat sig för livet eller dött under hela RR historian, är det bara den som e aktuell som förtjänar mest uppmärksamhet? de här går ingen vart känner jag... *kram*

Jag vet inte om det är så himla kul att skoja om någon som nästan mist livet och antagligen aldrig kommer att kunna leva ett normalt liv, om han ens vaknar upp. Tänk dig att samma sak hänt en kompis till dig. Skulle du verkligen vilja att folk skämtade på samma sätt då?

Jag har skickat meddelande till Katos familj och jag tycker att andra kan göra detsamma, samt intressera sig för hans tillstånd i stället för att komma med plumpa kommentarer.

Macho Woman skrev:
Jag vet inte om det är så himla kul att skoja om någon som nästan mist livet och antagligen aldrig kommer att kunna leva ett normalt liv, om han ens vaknar upp. Tänk dig att samma sak hänt en kompis till dig. Skulle du verkligen vilja att folk skämtade på samma sätt då?

Jag har skickat meddelande till Katos familj och jag tycker att andra kan göra detsamma, samt intressera sig för hans tillstånd i stället för att komma med plumpa kommentarer.

Ja en kompis, men umgås du med kato? Klart en kompis hade vatt en annan sak, givetvis e det trist med kato och jag tycker att vi ska va glada att han inte är död. GLADA alltså istället för o hoppa på de som vill lätta stämningen.

Macho Woman skrev:

OM det hade hänt mig så hoppas jag att folk inte går runt och är ledsna o nedstämda i allafall. Visst, dom närmast sörjande kan man väl inte göra mkt åt, men resten kan faktiskt försöka vara munter. Jag tror nog alla inser allvaret ändå utan att behöva vara nedstämda.

Man brukar fråga komiker om man kan skämta om allting och svaret brukar vara ja. Humor är ett sätt att bearbeta det man sett eller upplevt.

Det förekommer tex rätt mkt irakskämt, men jag ser ingen som moraltantar sig över det. Och där nere dör folk...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti