Någon som har en CBR 929 och vill köra mot RS4?

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Det pågår just nu en diskussion på Zatzy efter att en kille postat att han körde ifrån en CBR 929 från 70 km/h med sin trimmade RS4. Självklart har folk svårt att tro på detta, så nu vill han testa på nytt. Är det någon här som har en 929:a och kan ställa upp? Killen bor i Enköpingstrakten.

Bilen har gått låga 12:or på strippen, men ägaren tror att den går att få ned strax under 12 sek. Borde inte vara några som helst problem för en 929:a alltså, särskilt inte från 70km/h.

Fred00 skrev:
2217345 Det pågår just nu en diskussion på Zatzy efter att en kille postat att han körde ifrån en CBR 929 från 70 km/h med sin trimmade RS4. Självklart har folk svårt att tro på detta, så nu vill han testa på nytt. Är det någon här som har en 929:a och kan ställa upp? Killen bor i Enköpingstrakten.

Bilen har gått låga 12:or på strippen, men ägaren tror att den går att få ned strax under 12 sek. Borde inte vara några som helst problem för en 929:a alltså, särskilt inte från 70km/h.

Jag hade en cossie som gick 12.3 och borde ha klarat en hög elva om starten satt som den skulle. Inte en chans i helvette att jag kunnat steka en 929 i något intervall, möjligen väldigt jämt efter 200.
Jag hade 184 i slutfart, vad hade RS4.an?

-PLM- skrev:
2217405 Jag hade en cossie som gick 12.3 och borde ha klarat en hög elva om starten satt som den skulle. Inte en chans i helvette att jag kunnat steka en 929 i något intervall, möjligen väldigt jämt efter 200.
Jag hade 184 i slutfart, vad hade RS4.an?
Jag vet faktiskt inte vad Audin hade för slutfart. Jag ska fråga.

Att en orginalhoj får stryk(eller kör jämt) av en vässad turbobil är inget nytt.

Skulle även vara intressant med Turbo hoj VS Turbo bil, skulle vara kul att se på film :hihi

ca:250 Hk vid 0.85 bars laddtryck.

Bifogat

• dddddddddddddddd.jpg
    dddddddddddddddd.jpg
    61.5 KB · Visningar: 75
Last edited:
Han kan få köra mot min Retta om han tar sig till barkaby,. så finns de fina rakor å testa mot v-ås.

Kan tilläggas att jag gasa helvete mot en CLS 55 AMG - KLEMANN, 640 hk. På nynäsvägen, han hade inte en sportmössa upp till 260.

Vad tror han om sin fyrhjulskraffsare.

Tss :hihi

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back