Någon som har blivit av med en Aprilia?

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Reagerade i natt när jag jobbade, när jag såg en Aprilia stå parkerad utanför en port utan att vara låst med någon typ av lås. Kollade upp regnummer och skylten tillhörde inte den hojen utan en vanlig personbil.

Inte för att vara fördomsfull MEN det är inte så vanligt att se en hoj på Rosengård som INTE är låst utan att det är något skumt med den.

Ring Snabbt Som Fan
Snälla varianten, ring ägaren på bilen...
Lagliga, civilkurasiga varianten. RING POLISEN

AleX skrev:
2551951 Ring Snabbt Som Fan
Snälla varianten, ring ägaren på bilen...
Lagliga, civilkurasiga varianten. RING POLISEN

Kunde inte få fram vem som ägde bilen förren nu. Har inte fax på jobbet.

Men ska ringa polisen nu om inte så vet de var de stula skyltarna sitter :rolleyes:

Jag blir rätt tveksam om HUR man ska göra när man står där på plats i ett mindre trevligt område. Kollar man för noga och ägaren tittar ut så vet man aldrig hur det kan sluta......

Vill ju inte heller anklaga någon för stöld utan att vara säker.

Edit: Har ringt och anmält det nu.

Last edited:
Oavsett vilket så räcker det med att du sett att en skylt inte stämde, sen får polisen fixa resten.

AleX skrev:
2552019 Oavsett vilket så räcker det med att du sett att en skylt inte stämde, sen får polisen fixa resten.

Ska tänka på det nästa gång att ringa direkt :)
Hade inte tillgång att kolla regnummret förren några timmar senare.

Ska jobba i natt igen och ser jag den så ringer jag direkt. Det mest troliga är nämligen att den "tillhör" någon i trappen eftersom den stog så öppet så man tänkte inte på det.

Hade aldrig reagerat om det var för att den inte var låst. Men jag kollade iallafall så att tändningslåset inte var uppbrutet. Hade det varit skadat så hade jag ringt direkt.

Berätta gärna om du får veta något mer....
Lite riskabelt men har du möjlighet att smyga förbi o plåta ramnr så finns juh larmtjänst..

AleX skrev:
2552028 Berätta gärna om du får veta något mer....
Lite riskabelt men har du möjlighet att smyga förbi o plåta ramnr så finns juh larmtjänst..

Hade planer på att ta ramnr. MEN det var för mörkt för att se och "smyga" runt med en ficklampa och kolla kändes inte så säkert om vi säger så.

De enda som vågar lämna sina saker olåsta med vilje är de man minst vill möta en mörk natt :näsblod

Nästa ggr får du sms reg.nummer till detta nummer, 71456 (bilregistret) Du får svar på bara några sekunder. Så slipper du gå och fundera i flera timmar..:)

Den var inte stulen MEN avställd 040525. Så killen hade själv fixat med tejp att ett F blev ett E efter att han hade köpt den. Så det blev nog en "rolig" pratstund för honom med farbror blå :hihi :näsblod

hojbrud skrev:
2552139 Nästa ggr får du sms reg.nummer till detta nummer, 71456 (bilregistret) Du får svar på bara några sekunder. Så slipper du gå och fundera i flera timmar..:)

Tack :tummenupp har lagt in nummret på mobilen

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP