Någon som har BinLadens sk. "nya terrorhot" ?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Skulle gjärna vilja se eller läsa det då han sade
låt oss förklara varför vi inte angrep Sverige till exempel

Skulle vilja läsa om varför :)
 
Bin Laden ahr fatiskt bott ett tag i sverige på 70 talet.
I bergsjön i Gbg. Tro det eller ej men det e sant. :D
 
Dennis75 skrev:
Bin Laden ahr fatiskt bott ett tag i sverige på 70 talet.
I bergsjön i Gbg. Tro det eller ej men det e sant. :D

Haha, gör mig riktigt rädd eftersom jag bor i Bergsjön :)
 
The-PatriX skrev:
Skulle gjärna vilja se eller läsa det då han sade
låt oss förklara varför vi inte angrep Sverige till exempel

Skulle vilja läsa om varför :)

Han sa väl ungefär som följer:

"Låt oss tala om krigets orsaker..
Till skillnad från vad President Bush säger är vi inte emot frihet. Det är därför vi inte anfaller länder som exempelvis Sverige!"
 
Dennis75 skrev:
Bin Laden ahr fatiskt bott ett tag i sverige på 70 talet.
I bergsjön i Gbg. Tro det eller ej men det e sant. :D
Va?? :va

Intressant, det hade jag inte hört. Har du någon artikel om detta?
 
Kolla Aftonbladet elller expressen eller nåt.

Tycker han kunde gått in på de där lite mer.
Hade varit intressant.
 
Jag tror inte man ska dra för stora växlar av att han nämnde just Sverige. Däremot är det inte förvånande heller eftersom vi är kända för vår "fredlighet" och även att ligga ganska långt från usa politiskt sett (även om vi närmar oss dom).
 
mb skrev:
Jag tror inte man ska dra för stora växlar av att han nämnde just Sverige. Däremot är det inte förvånande heller eftersom vi är kända för vår "fredlighet" och även att ligga ganska långt från usa politiskt sett (även om vi närmar oss dom).

Det är väl som Magnus Norell sa:
- han kunde nämnt vilket fredligt och ofarligt land som helst som Island eller Färöarna..

Men för mig känns det ändå som en ganska tydlig känga till de som skiner som barn på julafton varje gång de sätter i gång att bomba länder i "kampen mot terror"....
 
mb skrev:
Hehe, nja det gjorde jag inte. Men jag råkade använda samma ord, växlar, och hade läst den artikeln tidigare :D

Kan ju varit undermedvetet.... Var det inte du som pratade om sublimal påverkan tidigare! *s*
 
303 skrev:
Det var nåt med att "de gör så god choklad och fina klockor i Sverige"
Nja, skulle tippa på att nätverkets meddelanden är ganska strategiskt genomtänkta.

Jenkarna tror ju iofs att vi gör klockor, choklad och ost. De som inte blandar ihop oss med schweiz associerar svagt till bergman [böögmään] och isbjörnar.
 
H4 skrev:
Asså, du skämtar la?
Har sökt på nätet och kammat hem noll... skulle bli förvånad om det ligger någon sanning i det. Däremot hittade jag i spridda skurar info om att någon av hans kumpaner kan tänkas ha bott här.
 
Jag har sett bild av när Bin Ladin var på "besök" i Sverige. Han var runt 14-16 år gammal. Han kanske gillade Sverige, tur då... slipper vi att nån radiomast terroriseras som "symbolisk" krigsföring.

Tycker det är rättså "kul" ändå att han nämner Sverige i ett tal. Och ärligt, så tycker nästan vad han säger låter rimligt "låt oss sköta våra problem, och ni sköter era".

usch, fis. o klocka glömde jag dra tillbaka.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top