Någon som har bakdäck att sälja?

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Hej är på jakt efter ett bakdäck 160/60 till min CBR600F! Skicka PM om ni har nåt att sälja, kör enbart på data och bra kvalite är intressant! :tummenupp

160 bredd som är gatlegalt är det väl bara 250sp som har och beggade 250sp däck har en tendens att vara rätt slut några "20 min" däck finns där knappast att få tag på. Jag hade satsat mina pengar på ett nytt gatanpassat bakdäck med lite längre hållbarhet.

anja skrev:
2128793 jag hade nog inte kört på våta gator med dom däcken. :näsblod

Tack för tipset.. får väl kontakta nån firma då istället :gnissla

Kolla pris på 150/60-17 också. Ingen märkbar skillnad alls, förutom i pris.

Hoztic skrev:
2128919 Dyrt! :huvet
Spana in www.reifenversand.com istället, tar 4 dar att få hem, beställer du ikväll så kan du ha däcket på fredag! :tummenupp

Nice.. är detta kanske något?

Är priset för fram och bakdäck? Hur beställer man enbart bakdäck? Min tyska är... rutten :)

Ooops skrev:
2129149 Nice.. är detta kanske något?

Är priset för fram och bakdäck? Hur beställer man enbart bakdäck? Min tyska är... rutten :)
Det där är per däck, och jag skulle gissa att ett 170-däck ska sitta bak :hihi
Sen kostar frakten 150kr!
Pilot Power är sjysta grejer annars, klarar 50 graders nerlägg :tummenupp

Honke skrev:
2129186 titta på den här sidan, verkar ha bra priser :) köpte mit metzler däck för en 1200 och det var en 160/60 17 tum :)

http://www.mcdackonline.com/

Jag köpte samma däck, beställde det igår. Hur lång tid tog det innan du fick ditt? Har skickat mail och försökt ringa.. men inget svar. Vet inte ens om de har däcket på lager.. vill gärna ha det innan fredag jue.. :gnissla

RR_Jonas skrev:
2131435 Tack för tipset! Beställde precis ett däck därifrån nu. Ca 600 spänn billigare, helt ok tycker jag. Hoppas bara att leveransen är snabb.

Jo det hoppas jag med.. försök inte ta kontakt med dom bara.. det är lönlöst. Deras inbox är full och kontaktformuläret verkar dom inte svara på. Servicen är rutten så det skulle inte förvåna mig om leveranstiden är densamma. :mad:

Ooops skrev:
2129149 Hur beställer man enbart bakdäck? Min tyska är... rutten :)

Min tyska är ok men jag brukar byta språk till engelska genom att klicka på flaggan uppe till vänster... ;)

.

Lurch skrev:
2131444 Min tyska är ok men jag brukar byta språk till engelska genom att klicka på flaggan uppe till vänster... ;)

.

Haha missa den :huvet
Beror nu på att jag slutat leta efter engelska flaggor på tyska siter eftersom den generella tyska populationen verkar leva i tanken att tyskland vann andra världskriget och hela världen talar tyska :p Väldigt sällan det finns översättningar på tyska siter.. :gnissla

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back