Någon som haft kortet i mer än 5 år?

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Jag undrar om det finns någon som har haft hörkort på mc i över 5 år. Jag bor i södertälje och har en ktm 660 jag gärna vill ut och rasta.
Jag har åldern inne och har redan haft lätt-mckort i ett år. Jag kör hoj nästan varje dag men jag är riktigt sugen på att köra min nya hoj men jag saknar någon att övningsköra med.

Så om det finns någon där ute som skiter i kylan och anser att det finns tid kvar på säsongen hör gärna av er.

Mvh Oskar

NisseNutz skrev:
2536908 Jag undrar om det finns någon som har haft hörkort på mc i över 5 år. Jag bor i södertälje och har en ktm 660 jag gärna vill ut och rasta.
Jag har åldern inne och har redan haft lätt-mckort i ett år. Jag kör hoj nästan varje dag men jag är riktigt sugen på att köra min nya hoj men jag saknar någon att övningsköra med.

Så om det finns någon där ute som skiter i kylan och anser att det finns tid kvar på säsongen hör gärna av er.

Mvh Oskar
tyvärr tar väl allt pappersarbete minst ett par veckor, o då är de nog inte många kvar.

Har precis avverkat 10:e säsongen :tungan Bor tyvärr för långt botr, annars hade jag gärna kört med dig..:tummenupp

ozeo skrev:
2537036 tyvärr tar väl allt pappersarbete minst ett par veckor, o då är de nog inte många kvar.

Jo jag tänkte kanske man kunda tänja lite på lagarna, jamenar vem fan håller 70km/h :va Då borde det inte vara så svårt att köra utan papprena. Men det är ju upp till den man kör med att bestämma :)

Btw har jag en rensad orginaldämpare till ktm 660 som jag kan tänka mig att sälja. Bild finns i mitt garage (sitter på hojen)

Silverryggen skrev:
2537043 Har precis avverkat 10:e säsongen :tungan Bor tyvärr för långt botr, annars hade jag gärna kört med dig..:tummenupp

Tackar ändå, trevligt att få höra att det finns andra hojåkare som kan tänkas köra runt med mig :tummenupp Då kanske det finns hopp inom stockholmsområdet :)

Last edited:
NisseNutz skrev:
2537148 Jo jag tänkte kanske man kunda tänja lite på lagarna, jamenar vem fan håller 70km/h :va Då borde det inte vara så svårt att köra utan papprena. Men det är ju upp till den man kör med att bestämma :)

Problemet med den inställningen är att det är den som handleder dig som räknas som förare av DIN hoj också... Kör du som en skållad chimpans blir alltså jag av med körkortet. :mad:

Annars hade jag gärna vallat runt dig om det varit lite närmare, har haft elever tre år i rad nu...

NisseNutz skrev:
2537148 Jo jag tänkte kanske man kunda tänja lite på lagarna, jamenar vem fan håller 70km/h :va Då borde det inte vara så svårt att köra utan papprena. Men det är ju upp till den man kör med att bestämma :)

Btw har jag en rensad orginaldämpare till ktm 660 som jag kan tänka mig att sälja. Bild finns i mitt garage (sitter på hojen)

Tackar ändå, trevligt att få höra att det finns andra hojåkare som kan tänkas köra runt med mig :tummenupp Då kanske det finns hopp inom stockholmsområdet :)

TIPS:

Skarva inte med detta, du sätter inte bara dit digsjälv utan oxå den vänliga själ som ställer upp och övningskör med dig.

Lämna in pappren, vänta på att allt blir klart och KLÄ PÅ DIG ORDENTLIGT... köra hoj kan man till saltbilen kommer :tummenupp

Har man inte klara papper på övningsledare så räknas det inte som övningskörning öht. Det blir olovlig körning helt enkelt. Oavsett om man kör exemplariskt efter trafikreglerna eller inte.
//Tobbe

Rickar skrev:
2537370 TIPS:

Skarva inte med detta, du sätter inte bara dit digsjälv utan oxå den vänliga själ som ställer upp och övningskör med dig.

Lämna in pappren, vänta på att allt blir klart och KLÄ PÅ DIG ORDENTLIGT... köra hoj kan man till saltbilen kommer :tummenupp

Jag har kört hoj i ett år och har allt man behöver. Skinnställ ,ryggplåt "you name it" Är bara så jävla sugen på att rasta 660'n. Själv klart kan jag vänta på kortet med vore trevligt med en tur innan snön faller.

Vet att annat folk kanske känner sig lite stötta men jag kan vänta på papprena. Som du sa "det är inte över tills snön faller" :)

alla har rätt. Jag ska vänta på papprena, alla snälla själar som kan tänkas övningsköra med mig borde inte behöva riskera sina körkort för mig. Jag väntar på rätt papper. Ni som givit era kommentarer till mig har ändra min åsikt positivt (tacklar för det).

Men om ni som har tid och lust vill ut och köra även om kylan slagit till hör gärna av er.

Mvh Oskar

Last edited:
då kan du ju lika gärna sätta dig på hojen och köra själv.

lånar tråden lite,, för 2 veckor sen skickade jag in papper för lämp samt papper för 2st som ska övningsköra med mig,, hur lång tid brukar det ta?

tycker det har tagit väldigt lång tid.

GizmoQuack skrev:
2538477 då kan du ju lika gärna sätta dig på hojen och köra själv.

lånar tråden lite,, för 2 veckor sen skickade jag in papper för lämp samt papper för 2st som ska övningsköra med mig,, hur lång tid brukar det ta?

God morgon..
jag skickade in papperna för lämp och lärare i juni, Fick lämpen 14 dagar efter
men inga papper om lärarna, problemet var att jag hade missat att betala de 120:- det kostar att handlägga en lärare hoppas du ej gjort samma misstag.
Jag ringde och bråkade lite då fick jag förtur..:tungan

GizmoQuack skrev:
2538477 då kan du ju lika gärna sätta dig på hojen och köra själv.

Jo det skulle jag göra om jag inte hade en farsa som skulle strypa mig då. Ibland är det väldigt viktigt att allt är lagligt med honom :huvet

Ska försöka övertala honom att övningsköra med mig till mariefred imorrn. Farsan har tyvärr bara haft kortet i 4 ½år :mad: riktigt taskig planering där:tummenner

NisseNutz skrev:
2539676 Jo det skulle jag göra om jag inte hade en farsa som skulle strypa mig då. Ibland är det väldigt viktigt att allt är lagligt med honom :huvet

Ska försöka övertala honom att övningsköra med mig till mariefred imorrn. Farsan har tyvärr bara haft kortet i 4 ½år :mad: riktigt taskig planering där:tummenner
Det kan han väl göra om han har hål i huvudet.
Övningskör han med dig imorgon så är det helt enkelt ingen övningskörning.
Det är olovlig körning sålänge godkänd handledare inte finns med och på pappret.
Oavsett om du så sytt ett ställ av övningskörningsplåtar.
//Tobbe

Tyvärr bor du för långt bort och det är för långt in i säsongen men körkortet har hängt med sedan 1983.

tobbeviking skrev:
2539716 Det kan han väl göra om han har hål i huvudet.
Övningskör han med dig imorgon så är det helt enkelt ingen övningskörning.
Det är olovlig körning sålänge godkänd handledare inte finns med och på pappret.
Oavsett om du så sytt ett ställ av övningskörningsplåtar.
//Tobbe

Han hade inte hål i huvudet. Antar att jag får vänta tills jag tagit kortet själv innan jag får köra 660'n. Men då jävlar ska det köras!

NisseNutz skrev:
2540913 Han hade inte hål i huvudet. Antar att jag får vänta tills jag tagit kortet själv innan jag får köra 660'n. Men då jävlar ska det köras!
Schysst farsa du har :tummenupp
Att åka dit för olovlig körning nu är väl ändå det sista du vill?
//Tobbe

tobbeviking skrev:
2541784 Schysst farsa du har :tummenupp
Att åka dit för olovlig körning nu är väl ändå det sista du vill?
//Tobbe

Jo det har du jävligt rätt i. Samtidigt vill jag gärna köra någon kilometer innan snön faller. Men jag får väl vänta tills gocartcentret släpper in oss motardgalningar i vinter. Kollade och såg att du fyller år två dagar före mig bara :)

NisseNutz skrev:
2542604 Jo det har du jävligt rätt i. Samtidigt vill jag gärna köra någon kilometer innan snön faller. Men jag får väl vänta tills gocartcentret släpper in oss motardgalningar i vinter. Kollade och såg att du fyller år två dagar före mig bara :)
mm... men det var ngr år sedan jag blev 18....tror jag :va :D
Förstår givetvis att du är sugen på att köra, inget snack om det.
Men tänk dig själv hur besviken du skulle vara om polisen tog dig i nackskinnet :gnissla
I gocarthallen lär du ju få rasta av dig lite :)
//Tobbe

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back