Någon som hämtat hoj från Spanien?

oscars

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
zxr-750; R1,tl1000s, z750 -07
Är det någon som har några erfarenheter av att importera en hoj från spanien?
Har hört att det ska vara ännu billigare där än i Tyskland. Är det samma regler som från Tyskland bara regbes eller andra regler som gäller?
Om det är någon som vet om några bra sajter från Spanien vore det kanon med tips om adresser.

Tacksam för alla tips.
 
Tjenna!!!

Har köpt hoj i spanien en gång.Dock ej reggat den(smällde med den där)
i sverige.Polaren jag hade med mig där gjorde dock det.
Man behöver precis som i tyskland ursprungspapperna å allt det där.
Sen är det lika lätt som att importera en tysk.Samma intyg,reg osv osv.
Nackdelar är det generella skicket som råder på allt med hjul på.
Bedrövligt i regel.
Spanien har ju precis som de flesta andra eu länder högre f-premier på hojar än vad vi har så ingen kör helförsäkrat.
Detta i kombo med hur de kör(alla vill va sete eller checa)å de kör jävligt hårt.
Då snackar jag ju sporthojar.det här är ju trots allt sporthoj.com.
Beträffande andra typer(ej intresserad)så vet jag ej.
Skulle tippa på att minst hälften av alla sporthojar med några år på nacken
är vurpade både en å två gånger.

Det ÄR SKITBILLIGT att köpa vissa modeller men andra,tex cbr 600 är ganska dyra.Tror det är spaniens vanligaste hoj faktiskt.
Svårt att säga var du ska leta på nätet om du inte kan snacka taco
men prova å sök på någon sökmotor på tex moto segundamano,moto anuncias,moto vendidor å se vad som händer.

Jag bodde i barcelona ett halvår å min erfarenhet är att det är bäst att hämta där pga bättre engelska samt närmast till sverige sen.

Lycka till med jakten.
 
Whoppa!
Upp med denna & fa hora lite mer tips! Allt du kan tanka dig som kan vara nyttigt att veta.
 
Henken skrev:
Whoppa!
Upp med denna & fa hora lite mer tips! Allt du kan tanka dig som kan vara nyttigt att veta.


Jag är också intresserad. Nån som vet nån hemsida med priser?

Man flyger ner och har lite semester, sen så tar man hojen upp. Perfekt :banana
 
paprika skrev:
Jag är också intresserad. Nån som vet nån hemsida med priser?

Man flyger ner och har lite semester, sen så tar man hojen upp. Perfekt :banana

Ifall det skulle kunna ga att losa rent praktiskt osv sa kanske det vore en ide att gora detta tillsammans? Jag ar ju redan nere sa det kan ju vara en fordel. Skicka ett pm om det later intressant!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top