Någon som gjort om bakdelen på sin Honda CBR 600 från 91-95?

Jo_Ax

An angel protects me!
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Honda CBR 600F -93
Jag vill ändra lite i bakänden på min hoj. Tänkte kolla om det är någon som gjort något liknande. Det jag vill göra är att ta bort plastskärmen och blinkers som sitter ihop och istället fästa nummerskylten lite längre in och sätta dit ett par fina miniblinkers?

Någon som har något tips eller bild??

Jag vill ändra lite i bakänden på min hoj. Tänkte kolla om det är någon som gjort något liknande. Det jag vill göra är att ta bort plastskärmen och blinkers som sitter ihop och istället fästa nummerskylten lite längre in och sätta dit ett par fina miniblinkers?

Har en 96:a och tänkte göra samma grej, men bakskärmen sitter ju ihop med baklyktan och blinkersfästet som en stor ful klump. Såg meckigt ut att ta bort den helt med tanke på hur baklyktan sitter fast...
Tänkte skära lite i plasten, skära bort blinkersfästena och bara ha kvar själva skylthållaren. Sen kan man ju svänga ihop något enkelt blinkersfäste och skruva fast på baksidan om skylthållaren...
Åkerkommer med bilder...

Har en 96:a och tänkte göra samma grej, men bakskärmen sitter ju ihop med baklyktan och blinkersfästet som en stor ful klump. Såg meckigt ut att ta bort den helt med tanke på hur baklyktan sitter fast...
Tänkte skära lite i plasten, skära bort blinkersfästena och bara ha kvar själva skylthållaren. Sen kan man ju svänga ihop något enkelt blinkersfäste och skruva fast på baksidan om skylthållaren...
Åkerkommer med bilder...

Schysst! Gör gärna de!!

Skylthållare

Hej.

Nu hadde jag en cbr 600f -00. Men jag sågade av hela läppen med
blinker och allt, Så allt under reflexet togs bort.
Jag gjorde en skylthållare i rostfritt med blikershållare på.
Gjorde några, så jag har två kvar. Kan fixa bild på dom.

/per

Last edited:

Jag har gjort en egen hållar till blinkers o bakljus.. bockade till en i alu. Finns lite bilder i min byggtråd under hojbyggen. men jag ersatte hela plast mojängen med en liten smidig sak.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2