någon som cyklar fixed?!

Han syftar nog på när man "bromsar" (låser bakhjulet). Eftersom man inte kan stanna på något annat sätt (släppa ena dojan i backen!?...) så bör ett däck slitas ganska snabbt. Eller?

Jo det menar han och det svarar han också på. Visst sliter med tvärnitar men om det bara är på en punkt på däcket blir det än värre. Eftersom pedaler och däck alltid är i samma position i förhållande till varandra om man har "jämn" utväxling sliter det mycket. Men de flesta med fixed försöker han "öjämn" utväxling så pedaler och däck snurrar olika mycket. Du nitar man med olika punkter på däcket.

Vad sägs om att jämföra en nyköpt/modern cykel med en nyköpt/modern fixed?... istället för nyköpt/modern fixed versus 20-50 år gammal skrotcykel?....

en vanlig cykel har (oftast) två bromsar, en på framhjulet, en på bakhjulet - lär garanterat vara mer effektivt än att hänga sig över styret och låsa bakhjulet. pungt slut.

Vad har det för betydelse ur bötessynpunkt?

det folk snackade om när jag postade det inlägget var om en cykel med eller utan broms var mest effektiv att stanna med (och vissa verkade tro cykeln utan broms skulle vara vinnaren...)

Tycker det verkar rätt fånigt, "tjohoo jag är 30 bast å kan sladda me cyklen!!" Sånt där höll man ju på med när man var 8. :va

Tycker det verkar rätt fånigt, "tjohoo jag är 30 bast å kan sladda me cyklen!!" Sånt där höll man ju på med när man var 8. :va

Jag sladdar med min motorcykel och med min mountainbajk med min moped och med min bmx och med min citybajk och med mina rullskridskor är jag dödsfånig då?

Edit
Tom ibland med min Renault

Jag sladdar med min motorcykel och med min mountainbajk med min moped och med min bmx och med min citybajk och med mina rullskridskor är jag dödsfånig då?

Edit
Tom ibland med min Renault
Ja. :tungan

Nej jag menar hela grejen med att skaffa en fixed känns fånig. Förlåt kan inte rå för det.

*sladdar med kontorsstolen*

vem har inte åkt gammal moppe fixed? de gick ju bra, förutom den där gången när jag fick växla från 4-1 i fulla varv för bilen framför nita. den moppen vart sig aldrig lik :va

Tycker det bara ser lite bögigt ut.
Jag fattar inte poängen, det är ju bara snubbar som cyklar??

(döda mig inte för bögkommentaren nu så e ni gulliga)

sist jag hörde (vilket var i samband med det där tv reportaget) så fanns inga fixies med i olyckstatistiken. det kan förstås ha förändrats sedan dess.
Jag vill prova fixed, men det lär inte ske. Så fort det blir fint väder så blir det ut med hojen inte någon psykel

Däh är ju en bög som har startat tråden så du är inne på rätt spår.

Däh är ju en bög som har startat tråden så du är inne på rätt spår.

Det är något som kollektivet fått helt om bakfoten ..

Det är lite under vår värdighet att prata nedvärderande om ett hantverkardrägg bara för att han fällde en bögkommentar.

Last edited:
Fixed verkar vara ännu en jävligt onödig fluga, varför inte göra något vettigt om man söker adrenalin? Fan, cykla på en båge man absolut inte kan få hejd på snabbt om det skulle behövas (vi vet alla hur taskigt ett låst däck bromsar generellt) - för mig låter det lite rysk roulette.

Men å andra sidan inbillar jag mig att det är jag som styr gegmoppen när det brottas runt i skog och bana med. :D

/J

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...