Någon som byggt egna diodblinkers? ritningar m.m?

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
KTM 660
Satt och kolla runt lite i olika trådar om dioder. Vad jag skulle vilja ha är ritningar för att bygga diodblinkers. Har tänkt att ta vanliga miniblinkers byta ut innehållet mot dioder. Gärna beskrivningar med artikle nummer för att beställa delar från tex elfa eller liknande. Funderade även på att bygga om bakljus för att det ska ha både bromsljus och blinkers i samma.

ethno skrev:
2041829 Satt och kolla runt lite i olika trådar om dioder. Vad jag skulle vilja ha är ritningar för att bygga diodblinkers. Har tänkt att ta vanliga miniblinkers byta ut innehållet mot dioder. Gärna beskrivningar med artikle nummer för att beställa delar från tex elfa eller liknande. Funderade även på att bygga om bakljus för att det ska ha både bromsljus och blinkers i samma.

Kolla på denna länk förhoppningsvis snappar du nåt där :hihi http://www.angelfire.com/retro/torkezilla1/html/1fzx_6_Fazerfaq.htm

är du lat köper du 12v dioder :tummenupp

ethno skrev:
2041829 Satt och kolla runt lite i olika trådar om dioder. Vad jag skulle vilja ha är ritningar för att bygga diodblinkers. Har tänkt att ta vanliga miniblinkers byta ut innehållet mot dioder. Gärna beskrivningar med artikle nummer för att beställa delar från tex elfa eller liknande. Funderade även på att bygga om bakljus för att det ska ha både bromsljus och blinkers i samma.

Gå in på www.elfa.se där kan du hitta kundtidningen "Antenn" i PDF-format. Jag tror att det var i nummer 2 2005 som det finns en byggbeskrivning och artikellista till ett lastoberoende "blinkrelä".
Om du inte redan har ett sånt kommer du att behöva det om du byter till dioder.
/Vitas

EDIT : kolla efter Mr handyman i tidningen

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form