Någon som åkt på Monzta?

Ullis skrev:
Den är väl okörd än så länge, öppnar ju inte förrän i maj.

Borde ju ha varit en bana en längre tid men inte just för 'bandagar' och MC. Någon i trakterna har ju garanterat kört där redan och kanske har lite bilder/filmer att dela med sig av tänkte jag.

Har varit på Monzta med hoj vid ett par tillfällen, dock har jag inte fått med mig några bilder därifrån. Än...

Banan blev ju inte asfalterad förrän 2004, så det har varit nästan bara vinteraktivitet med bil där hittills. Banan upplevdes smal (kan ha varit alla träd) och är kuperad.

Det är en kvalificerad gissning att det kommer lite bilder på sajten därifrån under våren när ombyggnaden blir klar :hihi

Wagge skrev:
Offtopic jag vet... men hur ser en sån fiddy ut? :va :tungan

PICT0179.JPG

Jag körde 125:a där när det var grus? Det är väl ca 20 år sen visserligen, räknas det? :hihi

Lite aptitretare finns på banans site nu, var upp tillsammans med sambo'n som plåtade från banan. Fortfarande lerig och mitt uppe i prepareringen, men vad jag kunde se saknas i stort sett bara fyllningen till avåkningszonerna samt städning innan den är körbar.

Passade på att ta ett par varv med hojen åxå, men det var tidvis mer som att köra grusväg än asfaltsbana :hihi

Bilder Monzta-banan

Invigningen 22:a maj verkar kunna gå av stapeln som planerat.

Last edited:
Jåke skrev:
2126359 Lite aptitretare finns på banans site nu, var upp tillsammans med sambo'n som plåtade från banan. Fortfarande lerig och mitt uppe i prepareringen, men vad jag kunde se saknas i stort sett bara fyllningen till avåkningszonerna samt städning innan den är körbar.

Passade på att ta ett par varv med hojen åxå, men det var tidvis mer som att köra grusväg än asfaltsbana :hihi

Bilder Monzta-banan

Invigningen 22:a maj verkar kunna gå av stapeln som planerat.
Jo, vatten kan ju vara en spännande avåkningszon... :gnissla

vart kommer namnet Monzta från?

Jajjamän

Var där och smygkörde förra året
:Bugar tackar vem fan som helst att den blev asfalterad,har bara en mil dit från där jag bor

lokla skrev:
2127859 Jajjamän

Var där och smygkörde förra året
:Bugar tackar vem fan som helst att den blev asfalterad,har bara en mil dit från där jag bor

Ukin ir du då? Ig ir mokall og byddger i Westmykkleaingg, tjörer slaik tunggan CBR 1000F...

Hahaha lista ut detta hörni 08:or... :tungan

Hörde lite svagt att det var några träd som ska ner, innan vi kan köra..
ser på bilderna att det kan nog möjligt vara sant. har själv 1,5 h till bannan.
blir nog bra. Kommer att bo där..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...