Någon som är sugen på en Desmosedici?

Det hade ju varit något att skaffa som rejshoj för rookie. :hihi

Har redan fullt på väggarna hemma. Det är ju inte en racehoj utan Ducatis GP replika.
En gathoj med målgruppen samlare.
Jag föredrar lättkörda gathojar som jag har råd med. :)

Fick ju spö av standard Rsv4 i de jämförelser jag sett. Men visst rätt linjeskön maskin.

Jag tycker att 400 000 kr är ett klipp för ett stycke racehistoria (Moto-GP V4 ...mums).

.......Jämför med att de vill ha 780 000 kr för en 1299 Superleggera (som egentligen bara är en pimpad "vanlig" 1299:a)

Med Desmosedici:n får man ju något annat (Något som är svårt att värdera i pengar) - Ett konstverk !

"One of only 1,500 made"
Är det så exklusivt egentligen? Hur många Pankogalen tillverkar de, är det så många fler? Frågar åt en kompis...

Är ju en svettig prislapp för en hoj, lite äldre.
Har stått på min önskelista länge. I början trodde jag... hoppades på att när den går under 400,000.--
då hänger jag på.
Detta hände aldrig utan det ser ut som prislappen är 500,000.-- och däröver.. hojen stiger i pris. Så den förblir nog en drömhoj.
Tänker om någon får den till utropspris 370,000.-- att de gör ett klipp, vacker hoj.... till ok pris

Handla konstiga udda hojar i USA för import till Sverige känns som krångligt och jäkelen dyrt.
Köpa begagnad specialhoj görs enklast i annat EU-land där den är reggad "och varit påställd" nya Euro 4 avgasregler.....

där var för några år sedan 2 Desmosedici reggade här i Sverige... så vitt jag vet är de exporterade bort :-(

Mvh Toyman, drömmer mycket hoj!

Tre stycken till salu i Italien just nu. Mellan 58.000€ och 85.000€ (ny i låda). Så om denna skulle säljas för utropspris så gör köparen inte någon dålig affär...

Alla har vi våra olika uppfattning/känslor för vad för hoj vi helst skulle vilja äga och (eventuellt) köra. För mig spelar det ingen som helst roll att en modern superbike kör åttor runt min favorit, det är inte därför jag kör hoj. Det är känslan hojen ger som är viktigare (och i det här fallet även Desmosedicins ljud!!!).

där var för några år sedan 2 Desmosedici reggade här i Sverige... så vitt jag vet är de exporterade bort :-(

Mvh Toyman, drömmer mycket hoj!

Ska nog i alla fall finnas minst 3 st. i landet nu.

Kinnekulle för några år sedan.

Var 2 st på GATT:en i Stockholm nu i höstas. Gatt.jpg
:yoparty

En av 1500, då är man exklusiv alltså? :D

Min -12a (3).jpg
IMG_1396.jpg

såg att det fanns en annons på en CB1100R i Scottland för £11000. Det verkar finnas ett "behov" för klassikerhojar här i England. Lycka till!

Hej, priserna pendlar lite, men med väldigt få mil på hojen, typ ett smycke som bara funnits till... under 2000 mil så är det nog svårt, säkert 100,000.-- plus man får betala. Brukade hojar mellan 6000-10000 mil, kan nog kosta 65,000 till 75,000.--. förutsatt att de är hyffsat välbevarade. Vi pratar ju veteraner nu. Många är tillfixade, omlackade å så. Själv gillar jag orörda original med tillhörande patina....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti