Någon som är sugen på att köra ca 500 mil på 4 dagar ?

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Jag måste tyvärr upp till nordpolen på begravning typ nästa torsdag och funderar på att göra ett race av det hela. upp till nordpolen är det 232 mil en väg och det borde vi klara på 20 timar ca.
Nägon som är sugen på att hänga med?

Upp tisdag och ner lördag. jag fixar mat och boende där uppe. bland sälar och andra onda djur.

BillSkullman skrev:
Låter skoj! Jag åkte till Paris o tillbaka på 5, skoj men mör i röven blev man.

Räcker att köra så fort så man får hänga ut med röven i kurvrona på motorvägen. så slipper man få ont i röven.

Efter ett tag la ja upp fötterna på skjutspinnarna i bak för att avlasta rajjan lite, såg ut som stålmannen när man susade förbi i 200 knyck :)

Så va ska vi andra göra medans du är på begravningen? Antar att stället inte e spec stort :confused: ...

joko skrev:
Så va ska vi andra göra medans du är på begravningen? Antar att stället inte e spec stort :confused: ...

Typ köra ut i lofoten en sväng på världens bästa hojvägar och vakraste natur.

Det låter som det kan bli en tisdagstur som man sent kommer att glömma :tummenupp Tyvärr så är jag och Johan uppe på Gelleråsen då.

Kungen skrev:
Typ köra ut i lofoten en sväng på världens bästa hojvägar och vakraste natur.

låter som en höjdare. ska se om ja kan ta ledigt från jobb. men då återstår fortfarande ett litet prob. har du ngn packväska ja kan låna för turen? :Bugar :)

joko skrev:
låter som en höjdare. ska se om ja kan ta ledigt från jobb. men då återstår fortfarande ett litet prob. har du ngn packväska ja kan låna för turen? :Bugar :)

ingen aning. vi har inget liggande här. fixar bra priser på det du ev behöver handla.

De tär inte riktigt klart med vilken dag begravningen kommer ske. och eller om det blir hojrunda. ev kan jag låna en hoj i Kiruna och köra ner.
Flygbiljett från kastrup till nordpolen kostar 8700:-

Ni som funderar på att hänga på kan väl kolla om ni har semester och dyl. så får vi återkomma i ärendet.

Kungen skrev:
De tär inte riktigt klart med vilken dag begravningen kommer ske. och eller om det blir hojrunda. ev kan jag låna en hoj i Kiruna och köra ner.
Flygbiljett från kastrup till nordpolen kostar 8700:-

Ni som funderar på att hänga på kan väl kolla om ni har semester och dyl. så får vi återkomma i ärendet.

Får myvket soppa för 8700....fan,20drev fram på r1 så skall den ju teoretiskt göra 350...då är vi nere i 13 timmar...
:tummenupp

Det kan inte kosta 8700kr dit. Det kommer man ju till thailand.

Hur kör man till nordpolen?

thundrace skrev:
Får myvket soppa för 8700....fan,20drev fram på r1 så skall den ju teoretiskt göra 350...då är vi nere i 13 timmar...
:tummenupp

slänga på en fläktasnurra med och höjer kompet till 20kilo så kör man på diesel så slipper man tanka på resan med. :rofl

Mavve skrev:
Det kan inte kosta 8700kr dit. Det kommer man ju till thailand.

Hur kör man till nordpolen?

Jupp 8670:- kostar det.

Blir E4 upp till Kiruna och sedan över till Norge.

jevvlar, ingen dålig bit. fast blir nog en skön upplevelse att sitta på hojen i 250mil.
körde upp till oslo för ett några veckor sen. tog 4,5 timme. måste erkänna att d va rätt segt att sitta i bilen så länge. nordpolen e dock mycke längre... :tuttar

jag har själv jobbat i lofoten.. från Hbg är det 205 mil till Bodö. stannade iofs o slagga i Gävle.. men FY FAN vilken pärs det e... skulle ALDRIG göra den turen med hojen...

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back