någon som är sjukt bra på engelska?

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
har en text på 230 ord som behöver översättas till engelska! Mycket byggtermer.

om någon har sjukt bra engelska kunskaper så hör gärna av er snaras kan väll vara värt en peng!

inte mycket text ca ½ a4

Mv. Oskar

pm eller mail lawner@home.se

rätt så brottom ska vara inne snarast

Solid snake skrev:
Så du ska fuska? :mad: :7peta :rolleyes:
Låter som abstract till en uppsats; de är fullt tillåtet att låta någon annan översätta.

Har fått göra såna översättningar åt ett par polare eftersom jag skrivit två uppsatser på engelska rakt igenom. Fast det tar lång tid för mig om det ska bli bra. Kan inte ett jota om byggtermer heller.

hornet oskar skrev:
har en text på 230 ord som behöver översättas till engelska! Mycket byggtermer.

om någon har sjukt bra engelska kunskaper så hör gärna av er snaras kan väll vara värt en peng!

inte mycket text ca ½ a4

Mv. Oskar

pm eller mail lawner@home.se

rätt så brottom ska vara inne snarast

Ar texten hemlig lr?

Klistra in skiten har annars sa kan vi val oversatta den at dig.

//Jonas

Sammandrag

XXXXXXX Hus ett stomsystem för lösvirkeshus.
Ett examensarbete som skrivits för att på det teoretiska planet undersöka om det är möjligt att ta fram ett byggsystem för små och medelstora bostadshus. Iden och hjälp med arbetet har XXXXXXXX byggnads Ab´s Vd XXX XXXXXX stått för.
Detta byggsystem ska ge möjlighet till snabb stomresning och förhoppningsvis ett tätt hus inom en vecka, efter att grunden färdigställts. Ett typhus har tagits fram som har jämförbar standard och storlek med tre av husmarknadens stora husleverantörer.
Iden bygger på ett system som bygger på en enkel monteringsgång där materialet i så stor utsträckning som möjligt kommer färdigkapat och märkt till byggplatsen.
Konstruktionen bygger på att försöka använda samma byggdelar till så stor utsträckning som möjligt samt delar med färdigkapade längder för att slippa onödiga moment under byggandet. Byggnadens konstruktion bygger till så stor del som möjligt på att alla bärande delar är placerade på samma avstånd för en så snabb och enkel montering som möjligt. Monterings gång har skrivits och till denna har ritningar på alla olika byggelement ritats. En timberäkning har gjorts, och denna visar att det skulle ta längre tid att få färdigt det täta huset än vad som var målsatt. Detta resultat är dock inte helt rättvist med tanke på att enhetstiderna som använts vid beräkningen inte är framtagna för ett byggsystem med färdigkapat material, utan är avsett för traditionellt nybygge.

detta är hela texten har svårt för engelska när det inte är ölsnack =)

tacksam för all hjälp jag kan få!

Mv. Oskar

Jag skulle putsa upp den svenska versionen innan jag bad att få den översatt. Abstractet ska helst sammanfatta både introduktion (inkl bakgrund, syfte), metod, resultat och diskussion. Ovan läggs väldigt stor tyngd på själva genomförandet av projektet och liten tyngd på t.ex. vetenskaplig metodik och resultat. Sen är det lite väl många upprepningar av "bygger på" kanske.

/P. Etig

:jäs

Låter som ett intressant ämne :tummenupp

Jag började på en 10:a i byggnadsteknik en gång som jag aldrig gick klart. Den handlade lite om isolering och alternativa byggmaterial. "Ekologisk byggnadsteknik" hette den förresten när jag tänker efter.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back