Någon som är intresserad av att ställa ut på "FINISH BOMBER HELL SHOW"

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Indian Scout 600cc -23
Mässan går av stapeln 14-17.04.2006.
Den som ställer ut kommer behöva vara där från och med den 13 för att bygga upp sin monter och så.
Förfrågan är riktad till Extremabyggen, turbobyggen och extrema streetfighter och stuntåkare.
Något som är jätte viktigt är montern i sig den måste vara snygg och ha liknade attetyd som hojjen i sig det är ett helhetsintryck de vill ha.
Denna mässa är det http://www.fhra.fi/fin/
Och det är finlands största bilmässa där Bomber har en egen hall!!

Så har ni något ovanligt och vill glänsa tveka inte en sekund på att ställa ut på en grym mässa!!

Kontaktperson Janne uskali från Planbee och även bombermagazine i finland:janne@bombermagazine.com

Skriv på finska eller engelska han har även en länk till denna tråd så han kan läsa i fall ni skriver direkt i denna tråd på engelska.
Annars vidarbefodrar gärna jag så kom igen nu visa vad Sverige har att erbjuda hojvärlden :yoparty.
En liten fågel viska även i mitt öra att riktigt feta hojjar kan få viss eller hel reduserade kostnader för att komma till mässan.(mycket bling med andra ord :tummenupp )

Robin
ruthless.se
RutHLeSS FoR LiFe...

Last edited:
..........

Men för hojjåkare lär inte elmia ha något att konkurrera med tror jag!!!
Det värsta för mig är att det krockar med rond 1 i eu stuntchallenge i holland.
Så får se vad som händer!!

Wiseguy skrev:
Synd bara att den krockar med Elmia mässan här i Sverige noterade jag nyss. :(

Bomber weekend... Är inte det den där galna mc-festen där dom typ springer runt nakna, super å äcklar sig :va

*DanTheMan* skrev:
Platsar den här???
Kanske som dirtbike :va
Kanske ifall vi lägger den på golvet och bygger upp montern efter det. :tungan
Ska du inte tvätta den där snart... :7peta

IronMike skrev:
Bomber weekend... Är inte det den där galna mc-festen där dom typ springer runt nakna, super å äcklar sig :va

Jo, Bomber Weekend är en mc festival som hålls i 9-11/6 i Finland.
Dvs. inte samma sak som detta.
Och så som många andra festivaler är det ordentlig fest där. :banana

Jag hatar finnar :4skrika :7peta ...LEIFI är den enda roliga finnen. Alal andra e muppar med lila hår å techno solbrillor.

haha...jag skulle inte vilja va på den där festen i finland...Jag skulle va den enda icke-vita killen bland alla finnar...om jag nu fick komma in i landet :lol

kolla in den här!!!!

En så´n ska Jag ha!

Bifogat

• 33.jpg
    33.jpg
    59.8 KB · Visningar: 265
IronMike skrev:
Jag hatar finnar :4skrika :7peta ...LEIFI är den enda roliga finnen. Alal andra e muppar med lila hår å techno solbrillor.

Leifi är zigenare, möjligen av finskt ursprung och finns inte på riktigt, han är mao påhittad.

Tänker du inte på tyskar nu? Var ser du dessa finnar egentligen :va

Jag vill också ha en sådan där flaska på hojen...:skrämd

251yw.jpg

Hello Kompisar and greetings from cold and snowy Finland!

Sorry about writing in english, but my swedish is too bad to be used in public :huvet

I am working for Bomber Magazine in Finland and it is true, that we are having a large hall to be filled with "Bomber-bikes" as we call them back here. We use this name not only about streetfighters, actually it is more a like all the fast & dangerous ones: SuperMoto's, Streetbikes, StreetDragBikes, ATV's (?), also we are having there place for bikes which are unusual ones, which are very extreme, like KillerBee-mopeds (overtuned small mopeds), IceDragRacing- and HillClimb-bikes. I guess you got the point. Anything looking good or unusual having two wheels and having the annoying attitude.

This American Car Show is the biggest in Finland including custom cars and bikes: in four days there will be around 80.000 visitors. The name is old and it comes from a long time a go, when it was only for American cars, now it has it all.

It would be great to get some swedish bikes there too.
I know, you have plenty of beautifully customized fast bikes around the country, but it is very hard to find them anywhere else than from this forum.
I checked the pictures in the gallery and for example these bikes could be potential:
1.jpg

hornet_bak.jpg

framstor.jpg

In case of you are interested, please do not hesitate to contact:
janne@bombermagazine.com (in english or finnish)
or
peter@bombermagazine.com (swedish)

Where is a lot same-minded people, there is also a party & drinking.
You would have a great time with us in Finland, but in case of you are not able to come over yourself, we have people coming from Sweden and could be that we could arrange some transportation for the bike of yours.

Also we would like to see some swedish motorcycle-maniacs visiting there.... just jump in the ferry at Stockholm and before you notice, you will be 3 km's from the show in Helsingfors harbour...

In case of answering me, I read swedish well and understand what I am reading too... it's just I cannot communicate with it.

See you there,
LEQ
Bomber Magazine
Finland

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!