Florodoltarzan
Med lem
- Gick med
- 30 Sep 2003
- Hoj
- Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tjena,
Jag har byggt om min knarr en aning i häcken och undrar om det är någon som har koll på hur mycket jag måste bygga tillbaka för att klara besiktningen.
Såhär ser det ut. Första frågan är om reg. plåten får sitta på sidan av hojen som den gör på min?
Andra frågan är huruvida bromsljuset får sitta som det gör? Bakstänkan skymmer bromsljuset om man gå ner väldigt lågt bakom cykeln - jag anar att det här inte kommer uppskattas hos Bilprovningen?
Vidare så tror jag att följande reg. plåtsbelysning är e-märkt men den lyser fan inte upp mer än högra övre hörnet på skylten - frågan är om det spelar någon roll såvida man besiktigar på dagen?
Jag har heller ingen framstänka alls men det kan väl inte vara förbjudet va? I så fall kanske bakstänkan är för kort också?
Tacksam för svar gällande detta.
//Tarzan
Jag har byggt om min knarr en aning i häcken och undrar om det är någon som har koll på hur mycket jag måste bygga tillbaka för att klara besiktningen.
Såhär ser det ut. Första frågan är om reg. plåten får sitta på sidan av hojen som den gör på min?

Andra frågan är huruvida bromsljuset får sitta som det gör? Bakstänkan skymmer bromsljuset om man gå ner väldigt lågt bakom cykeln - jag anar att det här inte kommer uppskattas hos Bilprovningen?

Vidare så tror jag att följande reg. plåtsbelysning är e-märkt men den lyser fan inte upp mer än högra övre hörnet på skylten - frågan är om det spelar någon roll såvida man besiktigar på dagen?

Jag har heller ingen framstänka alls men det kan väl inte vara förbjudet va? I så fall kanske bakstänkan är för kort också?
Tacksam för svar gällande detta.
//Tarzan