Någon som är bmw-expert?

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Vi ska köpa ny bil och tänkte köpa en bmw 5-serie. 2003 kom ju E60 och den har ju funnit i 3 år nu. Någon här som vet om det är en ny modell på gång? Är ju inte så kul att köpa "sista årsmodellen". Då kanske man ska vänta lite. Någon som vet?

shoei skrev:
2638531 Vi ska köpa ny bil och tänkte köpa en bmw 5-serie. 2003 kom ju E60 och den har ju funnit i 3 år nu. Någon här som vet om det är en ny modell på gång? Är ju inte så kul att köpa "sista årsmodellen". Då kanske man ska vänta lite. Någon som vet?

Det borde väl vara på gång en face lift (mindre uppdatering) om de inte har gjort en sådan redan.

Modelcyklerna brukar väl vara ett par-tre år, facelift och sedan ett par år till innan en ny modell kommer.

Annars kommer väl Mercedes med en ny E-klass snart, det har väl börjat synas spionbilder på den?

shoei skrev:
2638531 Vi ska köpa ny bil och tänkte köpa en bmw 5-serie. 2003 kom ju E60 och den har ju funnit i 3 år nu. Någon här som vet om det är en ny modell på gång? Är ju inte så kul att köpa "sista årsmodellen". Då kanske man ska vänta lite. Någon som vet?

Kolla lite här:

http://www.autopower.se/

shoei skrev:

BMW är ju inte direkt kända för att göra stora face-lift direkt. Gamla 5-serien fick mest ny optik i lampor och lite med bling-bling. Att det skulle komma en helt ny modell ligger nog minst två år bort skulle jag tro. Borde först komma en ny 7-serie...

Kollade lite på autopower men tyckte att forumet var lite svårt.

Jag gillar verkligen utseendet nu i vilket fall.. Men jag tänkte om det var på gång en "ny kaross" så kunde man ju vänta och se. Får höra med dom på bmw nästa gång om dom vet något mer.

tack iaf :- )

Köp du dig en E60, nästa kaross lär nog dröja. Dessutom tror jag personligen att det är bäst att låta bli att köpa första årsmodellen av en bil. Bättre då att låta eventuella barnsjukdomar åtgärdas och att BMW får koll på vilka modellspecifika problem det är med just den karossen och därmed kanske släpper några goodwill-reparationer.

I dagsläget kör jag E39 vilken är en grymt go bil, har svårt att tro att du blir besviken på en E60.:tummenupp

beställde en e-90 innan den hade kommit, bara bilder att titta på.

Har nu kört i 18 månader utan problem, vilken härlig bil...

Kan verkligen rekomendera BMW

/H

Heol skrev:
2638921 beställde en e-90 innan den hade kommit, bara bilder att titta på.

Har nu kört i 18 månader utan problem, vilken härlig bil...

Kan verkligen rekomendera BMW

/H
BMW är suveräna bilar!

Till frågan: Det brukar gå 1 eller 2 år mellan modellbytena, och då brukar de börja med 7-serien, sedan 5-an, sedan 3-an. Modellerna brukar leva sisådär en 7-8 år eller så, för att fasas ut de sista åren med i princip bara touringen kvar på slutet (lite överlapp, alltså).
Vi får väl se om 1-serien utökar cykeltiden eller inte.

Ok tack för svaren :)

Bmw har väldigt bra erbjudanden just nu så det blir förhoppningsvis att vi beställer innan nyår... ska bli kul! :tummenupp

Blir nog en sån här, med m-paket
:yoparty

Bifogat

• 8118081063.jpg
    8118081063.jpg
    50.8 KB · Visningar: 80
shoei skrev:
2641946 Ok tack för svaren :)

Bmw har väldigt bra erbjudanden just nu så det blir förhoppningsvis att vi beställer innan nyår... ska bli kul! :tummenupp

Blir nog en sån här, med m-paket
:yoparty

Jävligt fet... men jävligt dyra... Är det privat eller tjänstebil??? Som privat köp skulle (jag) aldrig villja ta den första värde minskningen på en sådan bil. Det lär ju kännas i plånboken...

///micke

TomTroll skrev:
2638682 BMW är ju inte direkt kända för att göra stora face-lift direkt. Gamla 5-serien fick mest ny optik i lampor och lite med bling-bling. Att det skulle komma en helt ny modell ligger nog minst två år bort skulle jag tro. Borde först komma en ny 7-serie...

Att BMW var försiktiga med facelift på E39 och E46 kan ju ha berott på att bägge de modellerna sålde som smör, man vill ju inte peta alltför mycket i något som redan säljer bra.

If it ain't broke, don't fix it!

shoei skrev:

Är inte alltid så kul att köpa "första årsmodellen" heller. Min far har en E60 som plockades ut i maj 2004. Den har idag rullat 13.800 mil och det har inte varit helt problemfritt. Missljud som resulterat i utbytt bakaxel. Spökande elhissar (pappa fann bilen med alla rutor nere efter en regning natt) samt ett antal irriterande småfel. Allt detta har naturligtvis gått på garanti och BMW-handlaren har just denna bil som testbänk. De är väldigt frikostiga med uybytesdelar då detta är den E60 de känner till som rullat längst.
Snällt av firman men irriterande för ägaren som betalt nästan 400k för en ny bil.

Personligen gissar jag på en rejält faceliftad 5-serie och ingen ny modell. Då bör det inte följa mycket barnsjukdomar.

Fantastiskt trevlig bil att köra ska tilläggas. Hade förmånen att köra en E60 M5 för några veckor sedan, det lever jag på fortfarande.

Spökande elhissar (pappa fann bilen med alla rutor nere efter en regning natt)
Vill minnas att just det här är en feature. Håller man nere upplåsningsknappen på fjärren så åker rutorna ner.

För att svara på OP så tror jag en ny modell ligger 3-4 år fram i tiden. Ingenting att vänta på med andra ord. Som redan sagts är det däremot möjligt med en facelift inom ett år eller rent av troligt inom två år.

SSB skrev:
2642870 Vill minnas att just det här är en feature. Håller man nere upplåsningsknappen på fjärren så åker rutorna ner.

För att svara på OP så tror jag en ny modell ligger 3-4 år fram i tiden. Ingenting att vänta på med andra ord. Som redan sagts är det däremot möjligt med en facelift inom ett år eller rent av troligt inom två år.
Japp. Kallas "komfortupplåsning". Funkar åt andra hållet åxå.

Stortryne skrev:
2644014 Japp. Kallas "komfortupplåsning". Funkar åt andra hållet åxå.

Han kan ju naturligtvis ha kommit åt knappen men han hävdar med en dåres envishet att så inte var fallet. Det är ju inte helt lätt att "komma" åt en knapp i 3-5 sekunder eller vad som nu krävs. Jaja, det är historia nu.

Fakkverk skrev:
2644051 Han kan ju naturligtvis ha kommit åt knappen men han hävdar med en dåres envishet att så inte var fallet. Det är ju inte helt lätt att "komma" åt en knapp i 3-5 sekunder eller vad som nu krävs. Jaja, det är historia nu.
Kan vara glapp i ett lås åxå. Det kan göra att låset tror att du har nyckeln i och vrider (samma funktion) trotts att du/han inte alls gör det.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT